Gå til indhold
Annonce
Nyborg

Guiderne glæder sig

Da Østfyns Museer onsdag præsenterede den endelige udgave af Nyborgs nye borg for offentligheden i byrådssalen, var de frivillige guider inviteret med. Vi spurgte tre af dem om deres holdning til projektet.
Søren Clemmensen, Ullerslev: Da jeg første gang så det oprindelige sloteprojekt, var jeg ikke særlig tilfreds med det. Jeg syntes, det så forkert ud på en eller anden måde, også fordi vagttårnet ikke var forhøjet. Men nu er jeg kommet til at holde utroligt meget af slotsprojektet, fordi det for mig viser 300-400 års byggehistorie på vores fantastiske slot, fordi, hvis man ser den oppe fra landporten, så ser man den utilgængelige borg, man ikke bare kunne komme ind i. Og kommer man så om i Slotsgade, åbner den sig op. Det har taget tid at nå frem til den endelige form, men ventetiden har være det værd.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce