Gå til indhold
Annonce
Indland For abonnenter

Farvel til Frevert

Dansk Folkepartis Louise Frevert går på orlov fra sit medlemskab af Folketinget, angiveligt for at koncentrere sig om kommunalvalget d. 15. november, hvor hun er stillet op som partiets spidskandidat i København. Det oplyste hun tirsdag ved et improviseret pressemøde efter et timelangt møde med partiets ledelse på Christiansborg. Spørgsmålene på pressemødet drejede sig mere om det tilbagetrukne udsagn på Louise Freverts hjemmeside på internettet end om kommunalpolitik. - Det er en fornuftig beslutning, sagde partiets næstformand, Peter Skaarup, om hendes beslutning. Han ville ikke oplyse, hvad partiet havde gjort, hvis Louise Frevert ikke havde søgt orlov, men Louise Frevert udtalte på pressemødet, at hun mente, at det kom som et chok for partiledelsen, at hun havde søgt orlov, fordi "de havde noget andet i posen". Hun afløses under sin orlov af suppleanten Egil Møller, som før har siddet i Folketinget. (Finn Frandsen/POLFOTO)
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce