Gå til indhold
Annonce
forside For abonnenter

Forløber for velfærdsstaten

Med bygningen af sygehuse og etableringen af det danske sundhedsvæsen blev grobunden lagt til, at samfundet tog sig af borgernes ve og vel. Svendborg Sygehus fylder 125 år, og helt fra begyndelsen har sygehuset skabt stolthed og prestige til byen, mener Esben Hedegaard, museumschef på Svendborg Museum

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce