Annonce
Assens

Vincentz Petersen stopper som spidskandidat

Charlotte Vincentz Petersen stopper som spidskandidat for Socialdemokratiet i Assens Kommune. Foto: Lasse Hansen
Socialdemokratiet i Assens skal ud og finde et nyt ansigt, som kan udfordre borgmester Søren Steen Andersen (V) ved kommunalvalget i 2021, fordi Charlotte Vincentz Petersen stopper som spidskandidat for partiet i Assens Kommune.

Assens: Charlotte Vincentz Petersen er ikke længere spidskandidat for Socialdemokratiet i Assens Kommune.

Det er ordlyden i den pressemeddelelse, fyens.dk har fået.

"Til Socialdemokratiets repræsentantskabsmøde tilbage i marts meddelte Charlotte Vincentz Petersen, at hun fremover ikke ønsker at stille sig til rådighed som spidskandidat for Socialdemokratiet i Assens, da det ikke længere er foreneligt med hendes arbejde som formand for 3F i Odense", lyder årsagen.

Derfor står partiet i Assens Kommune indtil videre uden spidskandidat. Ifølge pressemeddelelsen har Socialdemokratiet derfor "iværksat en spændende og konstruktiv proces med henblik på at finde Charlottes afløser som partiets spidskandidat til næste kommunalvalg, og dermed vores bud på den næste borgmester i Assens", står der.

Charlotte Vincetz Petersen fortsætter stadig som socialdemokratiets gruppeformand i Assens byråd.

Fyens.dk vil i løbet af mandag følge op med kommentarer.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];