Annonce
Indland

Vil konkurrere med sjællændere: Fynsk entreprenør jubler over udsigt til lavere broafgift

Koncernchef i entreprenør- og tømrervirksomheden Guldfeldt Claus Larsen ser muligheder for nye opgaver på Vestsjælland, hvis broafgiften sænkes, som regeringen har planer om. Foto: Andreas Bastiansen

Entreprenør- og tømrervirksomheden Guldfeldt fra Odense forudser bedre konkurrencemuligheder på Sjælland med sænkelse af broafgiften.

Annonce

Det vækker glæde hos koncernchef Claus Larsen, at hans ansatte i tømrer- og entreprenørvirksomheden Guldfeldt fremover vil kunne komme billigere over Storebælt og hurtigere rundt på Fyn.

Regeringen er kommet med finanslovsudspil om over tre år at sænke broafgiften med 25 procent og om at inddrage nødsporet på motorvejen på Vestfyn til kørsel i myldretiden.

- Begge dele er utroligt positivt. Det er klart, at broafgiften generer os, og vi så helst, at den var helt væk, for det er en form for toldmur. Men de nye priser gør det lidt mere tåleligt, siger koncernchefen.

En nedsættelse af broafgiften vil gøre det lettere at konkurrere om opgaver på Sjælland, fortæller Claus Larsen, der også er næstformand for Dansk Byggeri Fyn.

- Der er muligheder på Vestsjælland, for der er der ikke nogen større entreprenører. Så når der er større udbud, har vi mulighed for at tage derover og konkurrere. Og hvis broafgiften sænkes, vil vi kunne byde på flere opgaver der.

Annonce

- Nødsporet er en nødløsning

Vejdirektoratet vurderer, at en sænkelse af broafgiften vil betyde 4500 flere trafikanter over Storebælt i døgnet. Er forslagene kun positive for jer?

- Ja, det synes jeg. Vi får flere mennesker til Fyn, og det, tror jeg, er godt for øen. Og det er godt for dem, der har familie uden for Fyn, som de gerne vil besøge lidt oftere. Der er mange, der er hæmmet af broafgiften.

Også regeringens udspil om at tillade kørsel i nødsporet på motorvejen i myldretiden bliver godt modtaget.

- Det er vi glade for. Vi arbejder over hele Fyn og holder i kø hver eneste dag på motorvejen, siger Claus Larsen, der dog påpeger, at man burde foretage en reel udvidelse af Fynske Motorvej.

- Brugen af nødsporet er, hvad jeg vil kalde en nødløsning, desværre. Med det pres, der er, burde man lave det rigtigt fra starten.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kerteminde For abonnenter

Tvunget til at forlade byrådet efter anmeldelse fra lokal avis: - Det er godt nok det mest usmagelig, jeg har været udsat for

Kerteminde For abonnenter

60 dage for et facebook opslag: - Det er samfundet, der har censureret en folkevalgt politiker, mener forsvarsadvokat

Nyborg

Fængselsansattes formand venter Madsen flyttet til nyt fængsel: Enner Mark og Nyborg er i spil

OB

OB-træner vil konkludere halvvejs

Nordfyn

Efter dommen til vanvidsbilist: Dansk Folkeparti afkræver justitsministeren svar

Annonce