Annoncørbetalt indhold

- Vi har ikke brug for fagidioter

Rene Dines Hermand er direktør for og stifter af esoft systems A/S.

Vi forlanger nerve – af eleverne og os selv

Rene Dines Hermand er direktør for og stifter af esoft systems A/S.

På Årets Læreplads esoft systems A/S får lærlinge og elever mulighed for at afprøve svage og stærke sider

Tre elever ankom samtidig til esoft systems i Odense, og sikket skudsmål, de får.
- Så enormt søde, udadvendte og omstillingsparate, fortæller Carina Juul Nielsen, der er controller i virksomheden.
Men lovprisningen den anden vej er mindst lige så uforbeholden. Ikke mindst fra Mick Kjær Nielsen, der har haft lærlingeplads i virksomhedens datterselskab i Hanoi, Vietnam.

”Jeg kan med sikkerhed sige, at jeg ikke tidligere har mødt så engagerede og passionerede personer, som har lagt så meget arbejde i, at man har det godt, og at alt er, som det skal være”, lyder det fra multimedie animator-eleven Mick Kjær Nielsen, der har Syddansk Erhvervsskole som undervisningssted.

Og på baggrund af den tilfredse elevs indstilling blev esoft systems udpeget som Syddansk Erhvervsskoles vinder i konkurrencen om Årets Læreplads 2013. Prisen i form af et kunstværk af Malene Hammershøj blev overrakt virksomheden af Syddansk Erhvervsskoles direktør Lars Bregnehøj.

Annonce

Ikke brug for fagidioter

Direktør Rene Dines Hermand stiftede virksomheden i 2000.

”Fra venner og bekendte hører jeg om, at deres børn har svært ved at skaffe læreplads, men egentlig har jeg undret mig over, at så relativt få anmoder os om praktik- eller læreplads. Men vi er jo en international virksomhed, så måske er vi lidt overset i lokalområdet”, siger Rene Dines Hermand.

Han lægger vægt på, at eleverne engagerer sig i virksomheden. De skal prøve sig selv af, så de bliver bevidste om stærke og svage sider. For intet menneske rummer alle kvaliteter.

”Det er jo ikke fagidioter, virksomhederne søger, men hele mennesker, og den ideelle læreplads skal sikre, at eleverne får lov at lære. De skal have lov at kaste sig ud i så mange situationer som muligt. Nogle gange går det godt, andre gange mindre godt. Det kan vi lære af. Til gengæld forventer vi, at de demonstrerer samme nerve for virksomheden, som vi ansatte forlanger af os selv”, siger Rene Dines Hermand.

Annonce

Morgen i Hanoi

25.000 fotos i døgnet vælter ind hos esoft systems fra hele verden. Virksomheden har udviklet sig til et internationalt foretagende med 450 ansatte. Målsætningen er at ”gøre det nemmere at være ejendomsmægler”, og det sker via forskellige markedsførings-tilbud på print og ikke mindst internettet. Ejendommene skal fremtræde så indbydende som muligt, og esoft systems garanterer kunderne en kreativ, men også hurtig arbejdsgang.

For når virksomhedens danske ansatte forlader arbejdspladsen på Skibhusvej i Odense, står solen op i Hanoi, og det er herfra hovedparten af det digitale foto-arbejde foregår. Her i det fremmede har Mick Kjær Nielsen tilbragt otte måneder i lære som multimedie animator.

Annonce

Et specielt menneske

Alene i Vietnam har datterselskabet 270 ansatte, og Mick Kjær Nielsen kan sagtens en gang blive en af dem.

”Mick er speciel. Han har talent, vilje og den rette indstilling, så vi har det ønske, at han efter overstået læretid eventuelt kan blive hos os. Han ved, at når man giver, får man automatisk tilbage, og det er visionært”, siger Rene Dines Hermand.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.