Annonce
Læserbrev

Van(d)vittig. Digital fremtid

Annonce

Læserbrev: Så kom det da det digitale til adgangen til en tur i vandet. Lørdag morgen fik jeg af den altid venlige og smilende “billetdame” i indgangen til Svømmehallen Klosterbakken overrakt en folder, Nem Billet stod der. At blikket i “billetdamens” øjne var noget sørgmodigt, forstår jeg godt, for i dag præsenterede hun sin egen afsked. Hun er fra 1. januar erstattet af en automat.

Se, jeg er ikke modstander af digitale løsninger, men da jeg satte mig ned og læste den udleverede folder, blev det klart for mig, at her er gang i en serviceforringelse med vidtgående konsekvenser. Ja, det er da nemt nok at trække en billet, men der er kun tænkt på umiddelbar rationel besparelse. En svømmehal er for mig og mange andre et samlet trygt og hyggeligt miljø, skabt af alle os brugere og personale i forening. Jeg gruer for mit fremtidige møde med automater og udpræget misligholdelse af forhal og toiletter, det tit er konsekvensen, når den menneskelige imødekommenhed erstattes af kold betjening.

“Skabene i svømmehallerne er lavet om, så du selv skal have en hængelås med for at låse dit skab” står der i folderen. Betyder det, at det nuværende velfungerende digetale båndsystem skrottes? Det må have kostet millioner, da det for få år siden blev etableret. Skal det erstattes med medbragte hængelåse, så tillykke til dem, der handler med hængelåse, det giver overskud i kassen. En hængelås er for mig mest et symbol, der hænges på en bro i Paris, men nu skal jeg bære nøglen i en snor, om en hvis legemsdel, mens jeg bader i min skønne svømmehal. Kære kvinder - køb en med kode.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Nu får Vollsmose sin egen læge

Annonce