Annoncørbetalt indhold

Undgå dårlige betalere med kreditvurdering af kunder og samarbejdspartnere

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Uanset om du begår dig på B2C eller B2B markedet, vil du højst sandsynligt komme i en situation, hvor du skal give kredit til en kunde eller samarbejdspartner. Det har været en etableret praksis i flere århundreder. Det er ofte en forudsætning for større ordrer og en måde at pleje sine relationer i mange brancher. Desværre tager mange virksomheder ofte unødvendige risici, når de handler med andre virksomheder. Der findes ikke noget værre end at tabe penge på dårlige betalere. Du har måske selv oplevet at investere tid og penge i et projekt, men når betalingen skal falde, så kan din samarbejdspartner pludselig ikke dække omkostningerne, og det ender ofte ud i en længerevarende proces, at forsøge at skaffe sine penge tilbage.


Annonce

Træf kreditbeslutninger på baggrund af pålidelig data, og vær sikker på, at du altid er klædt rigtigt på i forhold til at yde kunderne den optimale kredit


Med en ordentlig kreditvurdering, minimere man sin risiko når man handler med andre virksomheder. En kreditvurdering er med til, at skabe et helhedsbillede af virksomhedens økonomi. Der kigges ned i virksomhedens betalingshistorik, eventuelle betalingsanmærkninger, samt årsregnskaber og nøgletal. Disse oplysninger sammenlignes med de generelle tal for branchen, da standarden for disse tal svinger fra branche til branche. Derudover kan det også være en ide at tjekke de personer, der er involveret i virksomheden, for at se deres tidligere historik, også fra tidligere selskaber. På baggrund af disse oplysninger vurderes det så hvorvidt den pågældende kunde eller samarbejdspartner er i stand til at betale sine regninger til tiden og dermed hvor stor kredit du er villig til at give dem.


Uden de rigtige oplysninger kan det være svært at skelne mellem gode og dårlige betalere, men med Bisnode får du overblik over alle de nødvendige oplysninger til en fyldestgørende kreditvurdering. Bisnode kan med få klik fortælle dig om din samarbejdspartner eller kunde er registreret som dårlig betaler. Det er et rigtig godt sted at starte, når man skal foretage en kreditvurdering af potentielle kunder.


Kreditvurdering af nye og eksisterende kunder

Det er ikke nogen hemmelighed at det er vigtigt at man tager sine forbehold inden der gives kredit til nye kunder. Men det er også yderst vigtigt at man er opmærksom på sine eksisterende kunder. Det kan derfor godt betale sig at lave løbende kreditvurderinger af sin kundeportefølje. Er man en stor virksomhed med en stor kundeportefølje, kan kreditvurderinger dog godt være en omfattende affære. Heldigvis kan du med Bisnode automatisere processen og gennemgå hele den del af din kundedatabase, som du har et kreditforhold til. Du får identificeret de kunder, der er registreret som dårlige betalere

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.