Annonce
Sport

Ubesejrede Nykøbing Falster kører Ringkøbing over

Kristina Kristiansen scorede fem mål, da Nykøbing Falster mandag vandt over Ringkøbing i HTH Ligaen.

Nykøbing Falster vandt sæsonens fjerde kamp i lige så mange forsøg, da holdet mandag slog Ringkøbing stort.

Nykøbing Falster Håndbold (NFH) fortsatte stimen af sejre, da holdet mandag mødte Ringkøbing Håndbold på hjemmebane i HTH Ligaen.

NFH vandt i overbevisende stil med 29-12 og har dermed taget fire sejre i lige så mange forsøg i denne sæson.

Kampen startede langsomt, hvad angik målscoringen. Efter ti minutter var det således kun hjemmeholdet, der med fire scoringer var kommet på måltavlen.

Kort efter lykkedes det Ringkøbing at passere Cecilie Greve i NFH-målet for første gang, da Nanna Hinnerfeldt Andersen fra stregen åbnede udeholdets målkonto.

Udfordringerne med at få bolden i mål fortsatte dog for Ringkøbing, der måtte gå til pause bagud hele 3-15.

Den japanske fløjspiller Ayaka Ikehara stod for en tredjedel af Nykøbing Falsters mål i de første 30 minutter, mens Cecilie Greve i målet havde reddet 73 procent af Ringkøbings skud.

Det blev ikke meget bedre for Ringkøbing i anden halvleg. Det gik ganske vist en smule bedre med at få bolden i mål, men NFH var stadig i fuld kontrol.

Målfrekvensen faldt dog en smule for hjemmeholdet i slutningen af kampen, i takt med at sejren kom tættere og tættere på.

NFH's Johanna Westberg blev kampens topscorer med ni mål.

Med sejren indtager Nykøbing Falster en delt førsteplads i ligaen med Odense Håndbold. Begge hold har otte point.

Aarhus United og Skanderborg mødtes også i HTH Ligaen mandag. Her blev det til en aarhusiansk sejr på 19-14.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Sydfyn

Det flyder med vildsvin: Nummer seks drevet i land på Ærø

Annonce