Annonce
Middelfart

Tyskinspirerede Döner-sandwich på menuen i Østergade

Naseim Shadab er i fuld gang med at renovere lokalet i Østergade 24 og håbet at kunne slå dørene op for sin nye sandwichbar i denne uge. Foto: Søren Gottwald

Der kommer nyt liv i det tomme butikslokale i Østergade 24, når Naseim Shadab, formentlig i denne uge, åbner Salsal Döner Sandwich Middelfart.

Middelfart: Tre måneder efter, at Morteza Maphour lukkede sin sharwarma-bar i Østergade, kommer der atter liv i det lille butikslokale. Denne gang kan middelfarterne se frem til at stille deres sult i tyskinspirerede Döner-sandwich.

Lokalerne er overtaget af den 26-årige Naseim Shadab fra Fredericia. Han er lige nu ved at sætte lokalerne i stand og håber at åbne allerede i denne uge.

Han driver i forvejen en lignende sandwichbar i Fredericia og er også ved at åbne restaurant med tilhørende selskabslokaler i Kolding.

- Mange af mine kunder i Fredericia kommer fra Middelfart, derfor tænkte jeg, det var oplagt også at åbne i Middelfart, siger Naseim Shadab, der har arbejdet i restaurationsbranchen i otte år og været selvstændig de sidste seks år.

Menuen i Middelfart kommer blandt andet til at bestå af forskellige Döner-sandwich og bland selv salat. Priserne ligger mellem 40 og 50 kroner.

- Jeg er inspireret af de tyske Döner-barer, brødet køber jeg også i Tyskland, siger Naseim Shadab.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];