Annonce
Middelfart

Tyskinspirerede Döner-sandwich på menuen i Østergade

Naseim Shadab er i fuld gang med at renovere lokalet i Østergade 24 og håbet at kunne slå dørene op for sin nye sandwichbar i denne uge. Foto: Søren Gottwald

Der kommer nyt liv i det tomme butikslokale i Østergade 24, når Naseim Shadab, formentlig i denne uge, åbner Salsal Döner Sandwich Middelfart.

Middelfart: Tre måneder efter, at Morteza Maphour lukkede sin sharwarma-bar i Østergade, kommer der atter liv i det lille butikslokale. Denne gang kan middelfarterne se frem til at stille deres sult i tyskinspirerede Döner-sandwich.

Lokalerne er overtaget af den 26-årige Naseim Shadab fra Fredericia. Han er lige nu ved at sætte lokalerne i stand og håber at åbne allerede i denne uge.

Han driver i forvejen en lignende sandwichbar i Fredericia og er også ved at åbne restaurant med tilhørende selskabslokaler i Kolding.

- Mange af mine kunder i Fredericia kommer fra Middelfart, derfor tænkte jeg, det var oplagt også at åbne i Middelfart, siger Naseim Shadab, der har arbejdet i restaurationsbranchen i otte år og været selvstændig de sidste seks år.

Menuen i Middelfart kommer blandt andet til at bestå af forskellige Döner-sandwich og bland selv salat. Priserne ligger mellem 40 og 50 kroner.

- Jeg er inspireret af de tyske Döner-barer, brødet køber jeg også i Tyskland, siger Naseim Shadab.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Sydfyn

Det flyder med vildsvin: Nummer seks drevet i land på Ærø

Annonce