Annonce
Fyn

Turisme: Fælles indsats skal synliggøre Lillebælts Vilde Vidundere

Borgmestrene Jørn Pedersen fra Kolding, Jacob Bjerregaard fra Fredericia og Johannes Lundsfryd fra Middelfart står sammen om at præsentere Lillebæltområdet for sommer- og mødeturister. Foto: PR
Mange danskere vil i år holde ferie i det danske sommerland. I Middelfart, Fredericia og Kolding vil man gerne have dem til også at kigge mod Lillebælt. Med kampagnen ”Lillebælts Vilde Vidundere” henvender de tre byer sig i fællesskab til børnefamilier, naturentusiaster og par uden børn i lokalområdet og resten af Danmark. Et ejendomsmæglerperspektiv giver kampagnen en særlig synlighed.
Annonce

Trekantområdet: Kampagnen lægger sig tæt op ad, at det i år er naturens år og skaber en parallel til DR1’s programmer om vores vidunderlige verden. Og naturen med eksempelvis den store bestand af marsvin er noget helt særligt ved Lillebælt, men aktørerne bag kampagnen ser også på andre Vilde Vidundere. Derfor har kampagnen ud over naturen fokus på at skabe liv og vækst i lokale butikker og på attraktioner, overnatningssteder, cafeer og restauranter – som man med et glimt i øjet ”sætter til salg”.

Ud over at kampagnen har fokus på Lillebælts Vilde Vidundere, låner den begreber og salgsargumenter fra ejendomsmæglerverdenen. Og i en række film, som kommer ud i en stor digital kampagne på Facebook og Instagram, vil man kunne genkende stemningen fra kendte boligprogrammer.

Annonce

Deles om vandet

Borgmestrene i de tre byer er enige om, at det er en vigtig fælles opgave at markedsføre Lillebælts Vilde Vidundere. Fra borgmester i Fredericia, Jacob Bjerregaard, lyder det:

– De fleste kender udtrykket, at vandene deler. Her er det faktisk modsat. Med kampagnen viser vi, at det modsatte er muligt: Vi deles om vandet. Og netop det med, at vi løfter i flok, gør en forskel. Der skal lyde en stor tak til de lokale aktører, der har arbejdet på højtryk for at få kampagnen klar i løbet af meget kort tid.

En anerkendelse som også Johannes Lundsfryd også gerne vil tilslutte sig:

– Efter en tid, hvor vi har lukket ned, er det vigtigt, at vi står sammen. Vi skal have flere feriegæster til at få øjnene op for det vilde og vidunderlige i vores område, men lige så vigtigt er det, at lokalbefolkningen bruger alt det, vi har at byde på: Naturen, kulturtilbud, detailhandlen og vores mange cafeer og restauranter. Og så kan man som lokal borger være med til at synliggøre Lillebælt ved at dele og like kampagnens mange posts og bruge #lillebæltsvildevidundere og #solgtpåstedet, når man poster sine egne billeder fra Lillebælt.


Lige nu har kampagnen fokus på sommerferien, men når vi alle trækker i arbejdstøjet igen, og der bliver mulighed for at holde møder og konferencer, har Lillebælt meget at byde på. Også her hjælper den fælles indsats med at skabe synlighed.

Johannes Lundsfryd, borgmester, Middelfart


Annonce

Mødepakker i alle tre byer

– Vi er i et område af Danmark, hvor skabertrang, iderigdom og design lever side om side med naturens storhed og historiens vingesus. Det giver masser af oplevelser ikke bare i ferien, men også når virksomheder og organisationer igen skal holde møder og konferencer. Her kan vi virkelig skabe nogle både vilde og vidunderlige mødepakker i alle tre byer, lyder det fra Koldings borgmester, Jørn Pedersen.

De mange aktører, der er gået sammen om at synliggøre Lillebælts Vilde Vidundere i et stærkt samarbejde, er VisitMiddelfart, VisitFredericia, Destination Lillebælt, Meeting Lillebælt, Brobygning Middelfart, Middelfart Handel, Naturpark Lillebælt, Business Kolding og VisitKolding.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Nordfyn For abonnenter

Min sommer uden: Mette og Carsten må undvære Roskilde og Skanderborg festival - nu står deres foodtruck på Bogense Havn hele sommeren

OB

Sport Fyn: Michelsen ryster posen

Annonce