Annoncørbetalt indhold

Tre gode råd til dig, der har stiftet egen virksomhed

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Hvis du har taget springet og er hoppet ud i livet som selvstændig med egen virksomhed, så er der masser af nye ting og regler at sætte sig ind i. At være sin egen chef er en stor drøm for rigtig mange, og det kræver både mod og overskud at føre drømmen ud i livet. Samtidig vil du blive introduceret til en helt ny verden af skatte- og momsregler, regnskab og mere komplicerede selvangivelser.

Det er vigtigt, at du har tjek på både momsafregning, årsregnskaber og budgetter, når du er selvstændig. Vi har lavet en lille guide med tre hurtige og nyttige råd til dig, der gerne vil have et hurtigt overblik over, hvordan du bedst bruger din tid som selvstændig.

Annonce

1.Afsæt tid til bogholderi og regnskab

Som selvstændig erhvervsdrivende er der garanteret masser af drive og handling i dig. Du vil sikkert ud over stepperne med din forretning og alle dine gode ideer. Men inden du styrter afsted mod horisonten, så skal du sætte dig grundigt ind i, hvordan du laver bogholderi og regnskab.

Langt de fleste selvstændige er meget passionerede omkring at føre forretningsideen ud i livet og knap så vilde med at afsætte tid til bogholderi og regnskab. Den tid, du afsætter til at føre regnskab, tjener du ikke penge på – og derfor er det en typisk faldgrube, at den nye selvstændige ikke tager tid ud af kalenderen til at sætte sig grundigt ind i, hvordan bogholderi og regnskab foregår. Det kan desværre komme til at koste den nyopstartede selvstændige dyrt, hvis der ikke er styr på bogholderi og regnskab – så sæt dig ind i reglerne, eller få eventuelt ekstern hjælp.

2.Brug din tid på det, du er god til

Som nystartet selvstændig er der masser af opgaver at kaste sig over: Du skal have opgaver og aftaler i kalenderen, og måske skal du finde lokaler, lager eller leverandører. Samtidig skal du også afsætte tid til bogholderi og regnskab. Der er altså nok at kaste sig over, og ikke alle dine opgaver vil give løn på kontoen lige nu og her. Derfor kan det være en rigtig god idé, at du bruger din tid og kræfter på de opgaver, som du er god til.

Det kan også betyde, at du skal uddelegere nogle af de opgaver, der følger med livet som selvstændig. Det kan være, du skal hyre hjælp til regnskaberne, eller du skal finde en administrativ medarbejder til at klare de praktiske opgaver.

3.Husk, at udvikle din virksomhed

Bedst, som du synes, at din nye virksomhed kører på skinner, er det måske tid til at stoppe op og tænke fremad. Det er nemlig rigtig vigtigt for virksomhedens fremtid, at du løbende udvikler og optimerer forretningen. Sæt derfor jævnligt tid af i kalenderen til at brainstorme, drømme eller lægge konkrete planer for fremtiden i din lille virksomhed.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.