Annonce
Kerteminde

Tre gode råd: Det skal du gøre, hvis du mangler din pakke

Engang imellem mister pakkefirmaerne din pakke, men du kan gøre noget for at få den tilbage igen. Arkivfoto: Morten Stricker
Pakker kan blive væk hos leverandøren og dukke op igen. Står du og mangler en bestemt pakke op til jul eller til en fødselsdag, er her er en række gode råd til dig, så du måske kan få den tilbage.
Annonce

Nordøstfyn: Bestiller du også ind i mellem pakker fra hjemmesider, får du måske leveret dem hjem til din adresse. I nogle tilfælde ankommer pakken bare ikke som forventet. I den situation kan du gøre noget selv.

Her er tre gode råd fra Forbrugerrådet Tænk.

1 Få kontakt med forhandleren

I første omgang skal du altid forsøge at kontakte forhandleren og i fællesskab med dem forsøge med en ny løsning på problematikken. Det er forhandleren, der har ansvaret for pakken, indtil buddet har leveret pakken til shoppen eller hjemme hos dig. Forhandleren kan efterlyse pakken eller afsende en ny pakke til dig så hurtigt, som det er muligt. 

2 Få banken til at hjælpe dig

Har du og forhandleren problemer med at finde en fælles løsning, er der stadig noget at gøre. Din bank kan i flere tilfælde hjælpe med at tilbagebetale pengene til din konto alt afhængig af, hvordan du i første omgang har betalt for varen.

Betalingskort som Dankort, Visakort eller Mastercard: Banken har mulighed for at hjælpe dig med en tilbagebetaling.

MobilePay eller Apple Pay: Betalingen sker via et betalingskort, så banken kan hjælpe dig med en tilbagebetaling af dine penge.

Paypal:  I dette tilfælde kan banken ikke hjælpe. Her skal du have fat i Paypal for at få dine udgifter hjem igen.

Bankoverførsel: Ingen hjælp fra banken. Her er det sælgeren af varen, der har mulighed for at overføre pengene tilbage til dig.

3 Send en klage

I første instans skal du prøve at sende en klage til virksomheden, der driver hjemmesiden.

Kan I ikke blive enige, så har du mulighed for at sende din klage videre til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, der kan træffe en afgørelse.

Du kan også være blevet snydt af en fupbutik, hvis du ikke kan komme i kontakt med firmaet, og i den situation skal du kontakte politiet, da det betegnes som svindel.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce