Annoncørbetalt indhold

Traditionel silo SEO bør være fortid

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Organiske topplaceringer på Google er for alle virksomheder og organisationer det endegyldige mål i deres SEO indsats og netop det er i dag et winner-takes-it all game. For dem, der formår at indtage en topplacering i søgemaskinen, får langt mere trafik ind på deres site og derigennem flere konverterende kunder, men pladserne er så få, at det kræver en indsats der har til formål at eje sin branche.


Annonce

Udviklingen i SEO har siden tidernes morgen gennemgået en stor udvikling og de tidligere traditionelle, og ind imellem billige tricks, der før gav topplaceringer giver nu ikke samme resultater og bliver i visse tilfælde direkte straffet af Google. Med andre ord, SEO-bæredygtige teknikker og en langsigtet faglighed er nødvendig.


KYNETIC, Nordens hurtigst voksende Digital Marketing Bureau og vinder af Nordic Search Awards for netop bedste SEO/SEM indsats i Danmark, ved hvad det kræver at arbejde med brancheførende søgemaskineoptimering. Og bureauets forudsigelse er klar: “Silo-baseret SEO er spild af tid og ressourcer”. SEO hænger uløseligt sammen med andre digitale marketing discipliner som CRO, annoncering mv., og det bør også skildres i arbejdsprocesserne og eksekveringen. Forståelse for intentioner og kunderejsen er helt centralt.” udtaler Kristian Klynge Olesen, SEO Specialist i KYNETIC.


Førende SEO indsats giver mere trafik og flere kunder


Organisk trafik er også vejen udenom den betalte annoncering, hvor priserne er støt stigende. Men SEO er ikke kun de rette keywords og den rette content, det er en disciplin der kun kan vindes med en tværfaglig indsats. De fleste marketing bureauer tilbyder SEO assistance til at skabe mere trafik og kunder. Men desværre har mange bureauers tilgange til SEO ikke fulgt med udviklingen i faget, og SEO er derfor ofte isoleret til én eller få medarbejdere, der arbejder med SEO-tiltag sideløbende med en egentlig markedsføring strategi. Selv i SEO bureauer, hvor viden om faget bør være højt, bliver SEO fortsat isoleret i både arbejdsprocesser og eksekvering med ofte middelmådige resultater.


KYNETIC er ikke et traditionelt SEO bureau. Med en silo nedbrydende tilgang til digital marketing og kunstig intelligens dybt i sit DNA, har bureauet en agil og kunderejse-drevet tilgang til SEO, hvor der bagved arbejdes både med data-science, business intelligence, content marketing og linkbuilding. Ved at kombinere annoncering med den rette onpage optimering, prioritere content indsatser baseret på search intent, bruge indsigter fra CRO og dybe data-analyser, skaber KYNETIC SEO setups, der opnår maksimale organiske placeringer med fuld transparens.


Kunderejsen bliver kun mere kompleks i fremtiden

Forbrugeres kunderejse bliver længere og mere kompleks, med flere touch-points og større forventningerne til de digitale brugeroplevelser. Den ændrede adfærd påvirker den måde hvor forbrugerne benytter søgemaskiner, og SEO optimering handler derfor ikke kun om at efterleve platformenes anbefalinger, men i ligeså høj grad at tage højde for hele kunderejsen. SERP giver søgeresultatet direkte, tale-søgninger vinder indpas og annoncering fylder mere og mere i søgeresultatet.


I fremtiden kommer isolerede SEO indsatser til at have minimal effekt på de organiske resultater hvis udviklingen fortsætter i samme retning som nu. Virksomheder bør i stedet fokusere på at forankre SEO-indsatsen dybere i hele digital marketing strategien, i stedet for at arbejde med det som en særskilt og isoleret disciplin. At skabe brancheførende resultater med fremtidens digitale marketing, handler i høj grad om at kunne arbejde på tværs af marketing discipliner, data og have en holistisk tilgang til kunderejsen og det samme gælder en bæredygtig SEO-indsats.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.