Annonce
Serie 1

Se målene: Selvmål og stor forsvarsfejl giver topholdet Utopia ny sejr

Hjemmekampen mod KRFK gav UTOPIA tre point. Se målene fra kampen herover

Herre serie 1, pulje 2, UTOPIA-KRFK 4-0 (1-0).

Onsdag vandt UTOPIA 4-0 over KRFK på hjemmebane.

Sejren var den anden i træk og den 17. i sæsonen for UTOPIA i Herre serie 1, pulje 2.

UTOPIAs mål var et selvmål efter to minutter, før sejren blev cementeret i anden halvleg af Philip Nordentoft (47), Emil Hansen (70) og Esben Thomsen (77).

Især det sidste mål må ærgre KRFK, da en stor kommunikationsbrist mellem forsvaret og målmanden førte til, at Esben Thomsen kunne score i et tomt mål.

Se målene fra kampen herover eller hele kampen her.

Annonce

UTOPIAs træner Thomas Dahlslykke har følgende kommentar:

- Vi er jo det mest formstærke hold, så vi kan ikke brokke os. Før sæsonen var det ikke ambitionen at rykke op. Det vigtigste er at have det sjovt. Men kommer oprykningen, så tager vi da den med.

Fra KRFKs træner lyder det:

-Vi gør en god figur og jeg synes ikke resultatet er helt retvisende. Vi møder bare nogle gode hold lige for tiden, udtaler Jeppe Vinther.

Efter hjemmekampen ligger UTOPIA nummer et med 56 point og en samlet målscore på 79-29 efter 25 spillede kampe ud af 30. KRFK ligger nummer ni med 34 point og en samlet målscore på 31-35.

Se målene fra kampen herover eller hele kampen her.

Denne artikel er skrevet af Ritzaus tekstrobot på baggrund af data fra Fyens Stiftstidendes sportsredaktion og DBU. Den redigeret af Silas Bang.

Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Fyn For abonnenter

26,5 milliarder fordelt til sundhed, forurening og trafik: Sådan påvirker regionens budget dig

Annonce