Annonce
Erhverv

Thorborg-selskabet KommPress kom igen i plus

Direktør i Kommpress, Peter Hørlüch, glæder sig over pr- og kommunikationsbureauets hidtil bedste år.
Fem år har kommunikationsbureauet KommPress på bagen, og 2018 blev det hidtil bedste år med et overskud på 1,1 millioner kroner før skat.
Annonce

Det, der begyndte som en god idé i Odense Sport & Event, har udviklet sig til at blive et selvkørende, driftigt pr- og kommunikationsbureau ved navn KommPress med 23 hel- og deltidsansatte og et pænt overskud på 1,1 millioner kroner, det hidtil bedste, i 2018.

Bruttoavancen steg til godt 8 millioner kroner i 2018, og med overskuddet på 1,1 millioner kroner har KommPress nu en egenkapital på 2,4 millioner kroner. Den har været støt stigende siden det første år, og alle årene er også endt med overskud.

- Der er sket en stor udvikling i virksomhedernes behov for at få fortalt deres historier, og vi oplever, at stadig flere både inden det private erhvervsliv og det offentlige ønsker at fremstå med en skarpere profil i en digital verden. Vi glæder os over, at vi er med til at kommunikere en lang række stærke og meget interessante brands., siger Peter Hørlüch, direktør i KommPress.

KommPress A/S

Cvr-nr.: 19632687

Adresse: Englandsgade 24, 5000 Odense C.

Nøgletal i mio. kr. 2018 (2017 i parentes)

Bruttoavance 8,0 (5,7)

Resultat før skat 1,1 (0,4)

Egenkapital 2,4 (1,5)

Antal ansatte (heltid og deltid i alt) 23 (20)

Annonce

Nye kompetencer kommet til

KommPress tilbyder også strategisk kommunikation, public relation, krisekommunikation samt tekst- og videoproduktion. Som noget nyt er KommPress også gået ind i public affairs og det område, der kaldes employer branding, som dækker over, hvordan en virksomhed fremstår over for sine egne medarbejdere, altså en slags intern branding.

- De nye kompetencer har også betydet, at KommPress har fået et endnu større og stærkere team af kommunikatører. Og begge dele var i 2018 medvirkende til både en betydelig kundetilgang samt større kundebudgetter, uddyber Peter Hørlüch.

- For os er det alfa og omega at have indsigt i kundernes hverdag og udfordringer. Senest har vi øget vores indsigt i små og mellemstore virksomheder gennem en analyse af fremtidens udfordringer for SMV’er, og med den og vores brede vifte af kompetencer kan vi hjælpe virksomheder og offentlige organisationer med at positionere sig og ramme deres målgrupper bedre, siger Peter Hørlüch.

Annonce

Udsprunget af OS&E

Ideen om at lave pr- og kommunikationsbureauet KommPress er oprindelig udsprunget i Odense Sport & Event og især OB.

Før KommPress kom til verden, havde Odense Sport & Event opbygget en hel kommunikationsafdeling med Peter Hørlüch i spidsen, og det blev mere og mere tydeligt, at der både på Fyn generelt og i sponsorkredsen omkring OB var flere, som også gerne ville have løst kommunikationsopgaver.

På den baggrund - og efter en markedsundersøgelse - blev KommPress etableret med Peter Hørlüch som direktør, mens OB's egen kommunikationsafdeling blev skåret kraftigt ned.

Siden har KommPress fået flere og flere kunder, og bureauet er på ingen måde afhængig af Odense Sport & Event, der driver OB.

Virksomheden kan dog ikke løbe fra, at den reelle ejer er erhvervsmanden Niels Thorborg, som også ejer Odense Sport & Event og en stribe andre selskab i sin store koncern, hvor Kommpress hører under 3C Media-delen.

Der er et tæt samarbejde mellem KommPress og to andre selskaber i Thorborg-koncernen, Nørgaard Mikkelsen A/S og Hesehus - faktisk bor de tre virksomheder under samme tag i Englandsgade på Odense Havn.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Middelfart

Fødselarens fine gæst tog regn og blæst med humør - kronprinsessen fik hilst på broen til lands og til vands

Kerteminde

Smitten stiger i Fyns corona-hotspot - nu kommer det mobile testcenter: Se de tre steder, hvor du kan blive testet

Annonce