Annonce
Kultur

The Voice lancerer dansk musik-tv-kanal

Ny tv-kanal satser på dansk musik

16. august går Danmarks første egentlige musik-tv-station i luften. Det er den kommercielle radiostation The Voice, der står bag The Voice TV, der fra første dag kan ses i mere end tre ud af fem danske hjem.Lanceringen af tv-stationen sker i 20-året for, at The Voice første gang gik i æteren, og lige som i radioen vil den nye tv-kanal servere aktuelle hits døgnet rundt krydret med let underholdning og musiknyheder. The Voice TV forventer at lave tilsvarende tv-stationer i løbet af efteråret i Norge, Sverige og Finland.Eric Hansen, Senior Vice President, SBS Broadcasting SA.- Vores ambition er at slå The Voice TV fast som den primære underholdningskanal for musikelskere over hele landet. Ligesom vi på radioen bevidst støtter op om den nye spændende danske musik, vil The Voice TV også satse på lokale videoproduktioner, danske kunstnere og dansk musik. Det er helt unikt, at en musik-kanal i den grad vil satse på lokal musik og videoer. Mig bekendt er vi de eneste, der versionerer og tilpasser en musik-tv station, siger han.The Voice TV lanceres 16. august med en koncert i Tivoli, som naturligvis transmitteres direkte på tv-kanalen. Her vil man blandt andet kunne opleve 50cent, Jokeren, L.O.C., Nik & Jay og C21.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Sydfyn

Invasionen fortsætter: Nu er der fundet fem døde vildsvin på ærøske kyster

Erhverv For abonnenter

- Kvinder er ved at banke sig selv tilbage til kødgryderne

Annonce