Annonce
Navne

The Cranberries-forsanger døde i drukulykke i badekar

Dolores O'Riordan ville torsdag kunne have fejret sin 47-års fødselsdag. Hun døde 15. januar af en sandsynlig ulykke på sit hotelværelse i London. Guillaume Souvant/arkiv/Ritzau Scanpix

I januar blev forsangeren i bandet The Cranberries, Dolores O'Riordan, fundet død på et hotelbadeværelse i London.

Ifølge en obduktionsrapport, som er fremlagt torsdag, tyder alt på, at der er tale om en ulykke med store mængder alkohol.

Retsmediciner Shirley Radcliffe fortæller, at sangerinden druknede - bedøvet af en promille flere gange højere end den tilladte for at køre bil.

Da der ikke var noget selvmordsbrev eller tegn på selvskade, anser politiet det for alt overvejende sandsynligt, at der er tale om en ulykke.

I alt blev der fundet fem små flasker med forskellige former for alkohol samt en flaske champagne i badeværelset.

Obduktionen blev fremlagt sammen med vidneudsagn fra de betjente, der fandt sangerinden, torsdag ved en domstol i London.

Dolores O'Riordan blev fundet død 15. januar, 46 år gammel.

The Cranberries havde flere internationale hits i slutningen af 80'erne og i 90'erne. Bandet fra den irske by Limerick er blandt andet kendt for nummeret "Zombie".

Forsangerens død kom efter flere år med historier om en hård baggrund. Forud for sin død havde O'Riordan lidt under psykiske problemer i flere år. Det fik i 2017 bandet til at forkorte en turné.

Dolores O'Riordan fortalte også til journalister, at hun som barn var blevet misbrugt seksuelt, samt at hun havde kæmpet med en depression.

I januar var hun dog i London for at indspille en ny plade, og der var også planlagt en ny turné. Hun havde kort før jul optrådt til en julefest på musikmagasinet Billboards.

Hun blev efter sin død hyldet af den irske premierminister, Leo Varadkar.

- For enhver, der voksede op i Irland i 1990'erne, var Dolores O'Riordan en stemme for en generation, sagde han dengang. (ritzau/AP)

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];