Annoncørbetalt indhold

Tænk bæredygtighed ind i alt, vi gør

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Bæredygtighed er i dag ikke længere blot et buzzword. Det er en helt selvfølgelig del af kravene til og ambitionerne for en moderne virksomhed. Det betyder også, at det ikke bare er noget, man siger, men noget, man gør. Og ikke mindst kan dokumentere, at man gør. I artiklen her kan du læse mere om, hvorfor og hvordan virksomheder bidrager, og hvad det f.eks. kan betyde for dig som forbruger eller virksomhed.

Få bedre energi og sundere indeklima

Annonce


En lang række erhverv og virksomheder har heldigvis for længst taget initiativ til bæredygtige produkter. Det gælder også inden for solafskærmning, der i sig selv kan være en energibesparende løsning med bedre indeklima til følge. Og det gælder navnlig den udvendige udgave, der bliver monteret direkte uden på selve bygningen. Hos Blendex har man f.eks. selv udviklet og produceret de såkaldte zip-screens, og det var første gang herhjemme, at en virksomhed på området kunne dokumentere løsningens bidrag til bæredygtigt byggeri målt i points.


Bæredygtighed skal dokumenteres


For at kunne dokumentere løsningen skal man nemlig igennem skrappe og formelle krav. I dette tilfælde hos de internationale certificeringsordninger DGNB, LEED og BREEAM. Det er et krav, at hver eneste detalje er kortlagt, og det gælder alle faktorer fra energi til økonomi, miljø og trivsel. Derefter kan man ud fra pointgivning vurdere helt konkret, hvor meget en løsning bidrager til bæredygtigt byggeri.

For der bruges rigtig mange ressourcer, hver gang vi skaber noget. Når vi producerer noget, opfører noget, drifter og senere river det ned igen. Zip-screens er evalueret inden for alle disse tre anerkendte certificeringsordninger. Det vil sige, at man som forbruger eller virksomhed med sindsro her kan anvende zip-screens, der i øvrigt er særligt vindstabile og derfor velegnede til Nordens lidt hårde klima.


Genbrug og skab helt andre produkter


Derfor er det vigtigt at tænke bæredygtighed ind helt fra starten. I helheden, i processerne og ned i de allermindste detaljer. På den måde kan vi senere genbruge eller upcycle materialerne, måske til helt andre og nye produkter til glæde for naturen, klimaet og mennesker.


Bæredygtighed er en stor, langsigtet og on-going proces, der skal dokumenteres. Og vi når aldrig helt i mål, for der kommer konstant ny viden til, nye erfaringer på området og uforudsete hændelser til. Men det er en nødvendig proces, så vi kan nærme os FN’s Verdensmål og sænke CO2-udslippet. Derfor er det kun naturligt, at man som virksomhed bidrager til bærdygtighed, re- og upcycling og tænker langt mere cirkulært i fremtiden.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.