Annonce
Erhverv

SuperBrugsen støtter handelslivet: Bruger overskud på at markedsføre lokale butikker og spisesteder

-  Vi har også brug for, at de øvrige butikker og spisesteder i Jelling har det godt, siger Henrik Werge fra SuperBrugsen. Arkivfoto: Leif Baun
Det går godt for SuperBrugsen i Jelling. Derfor har man valgt at støtte byens butikker og spisesteder, der har været lammet under coronanedlukningen.

Jelling: Det er vigtigt, at kunderne i Jelling og omegn bliver mindet om, at der er et forretningsliv, som er værd at pleje.

Derfor har SuperBrugsen lavet en aftale med Jelling Ugeavis om at købe en række annoncer, der skal booste byens øvrige handelsliv, som har kæmpet hårdt under coronanedlukningen.


Som brugsforening vil vi gerne være med til, at byens butikker og spisesteder kan være med til at sende et signal om, at nu er vi klar igen, når genåbningen kommer.

Henrik Werge, brugsuddeler


Initiativet kommer fra brugsuddeler Henrik Werge og formanden for SuperBrugsen, Sonja Mønster Andresen.

De hørte om et lignende initiativ fra de 67 Kvickly-varehuse, der ligesom SuperBrugsen er en del af Coop-koncernen. Her er det i Kvickly-regi besluttet, at det ekstra salg, som Kvickly-butikkerne har i januar og februar 2021 på salg af nonfood (ikke-dagligvarer), skal bruges til lokal markedsføring af specialbutikkerne i deres lokalområder.

- I SuperBrugsen i Jelling har vi haft et godt år i 2020, og vi er kommet godt i gang i 2021. Som brugsforening vil vi gerne være med til, at byens butikker og spisesteder kan være med til at sende et signal om, at nu er vi klar igen, når genåbningen kommer. Derfor vil gerne bruge lidt af vores overskud på hele situationen, forklarer Henrik Werge.

Annonce

Koordineret indsats

Helt konkret betyder det, at når genåbningen indtræder, har SuperBrugsen købt fire siders annoncer over to uger i Jelling Ugeavis. De stilles frit til rådighed til byens øvrige butikker.

- Vi har også brug for, at de øvrige butikker og spisesteder i Jelling har det godt. Derfor tror vi, at en koordineret indsats kunne være effektiv og god for os alle sammen, mener Henrik Werge.

I skrivende stund er det uvist, hvornår projektet sættes i gang.

- Det kommer lidt an på udmeldingerne fra Mette Frederiksen og kompagni. Jeg tror ikke på, at alt kommer til at åbne på én gang, så den helt ideelle løsning findes nok ikke, men vi må gøre det så godt, det kan lade sig gøre på det bedst tænkelige tidspunkt, fortsætter han.

Ønsker man at være en del af det lokale genåbnings-fremstød i Jelling Ugeavis, kan man kontakte brugsuddeler Henrik Werge eller Birgit Wiberg, der er medierådgiver for Jelling Ugeavis.

For god ordens skyld skal det nævnes, at dette initiativ blev iværksat, før sagen om Jelling Kro, der kritiserede SuperBrugsen for at konkurrere med byens spisesteder om takeaway-salget, mens de har været lammet af coronanedlukningen. Disse to sager har intet med hinanden at gøre.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Debat For abonnenter

Superman, Døgnbrænderen og andre lokale kendisser vil ind i politik - kan de holde gejsten?

Annonce