Annonce
Erhverv

Stor ordre: Firma leder efter 20 nye ansatte

- Hvis en ung person har lyst til at blive selvstændig, synes jeg, at han bare skal kaste sig ud i det. Der er mange muligheder - vi bruger for eksempel mange underleverandører. Men man skal ikke undervurdere den arbejdsindsats, som det kræver, siger Dennis Just. Foto: Yilmaz Polat

Logistik Centralen i Odense udvider kraftigt efter at have fået en stor ordre på transport på Fyn.

Der er snart plads til 20 nye medarbejdere på Telehøjen i Odense, hvor transportfirmaet Logistik Centralen holder til.

Firmaet har i dag 50 ansatte men i januar skal der være 70 i gang.

- Vi får brug for yderligere 16 chauffører, og så skal vi have to mand mere på lageret og yderligere to i administrationen, siger virksomhedens ejer og direktør, Dennis Just.

Annonce
Logistik Centralen bruger stadig det magenta-røde logo, som Dennis Justs kone fandt på i 1991. - Det er i hvert fald opsigtsvækkende, siger ejeren. Foto: Yilmaz Polat

Skal være klar til januar

De nye medarbejdere bliver ansat i løbet af november.

De og resten af firmaet skal være klar til 1. januar.

Da overtager virksomheden hele den fynske kørsel for DSV Road National Distribution Danmark.

Det drejer sig om stykgodstransport - ofte kaldet fragtmandskørsel - på hele Fyn.

Hidtil har en transportvirksomhed i Horsens stået for den fynske distribution, men nu ønsker DSV en selvstændig fynsk central.

- Det er en meget stor ordre, så den vil få stor betydning for os. Og at DSV dermed har blåstemplet os, kan blive en stor fordel i konkurrencen, siger Dennis Just.

- Nu er vi kommet op i en ny liga. Det er en løftestang for mere vækst, siger han.

Logistik Centralen i Odense har fået en stor ordre, skal ansætte 20 mand og købe nye lastbiler. Samtidig er det en ret ny virksomhed (fusion mellem to andre for et år siden). Derfor vil vi gerne besøge den og skrive både om ordren og virksomheden i det hele taget

En af verdens største

Danske DSV er en af verdens største transportkoncerner.

Logistik Centralen kører i forvejen for transportvirksomheden TNT på Fyn, ligesom firmaet har sit eget distributionsnetværk.

Derudover kører den kurér-kørsel og løser særlige opgaver - blandt andet kørsel af blod til de fynske sygehuse under særligt overvågede temperaturforhold.

Ordren fra DSV kræver både flere lastbiler og mere plads på lageret. Så Logistik Centralen lejer yderligere 1750 kvadratmeter det eksisterende lager på Telehøjen i det sydøstlige Odense.

Tidligere Biva-domicil

Dermed har den sat sig på hele den bygning, som engang var hovedsæde for Biva og stadig ejes af Bivas stifter, Henry Johansen.

Logistik Centralen kom ud af regnskabsåret 2014/15 med et lille overskud. Omsætningen steg men ikke så meget som ventet, oplyser Dennis Just.

Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Mennesker med hjertestop skal reddes i fællesskab

Adskillige fynboer og syd- og sønderjyder er i dag i live, fordi de har fået hjælp efter et hjertestop af Region Syddanmarks førstehjælpsordning Danmark Redder Liv. Derfor har ordningen vist sit værd: Danmark Redder Liv redder vitterligt liv. Alligevel er der mindst tre gode argumenter for, at det præhospitale udvalg i Region Syddanmark mandag beslutter sig for at lukke den succesfulde ordning og i stedet lader regionen indgå i Trygfondens Hjerteløber-ordning, der har samme formål som Danmark Redder Liv. For det første er der mange flere syddanskere, der har valgt at deltage i Hjerteløber-ordningen end i Danmark Redder Liv. For det andet er ordningen landsdækkende, hvilket betyder, at også en nordjyde, en københavner eller en lollik på ferie på Fyn kan træde til ved et fynsk hjertestop. For det tredje er ordningen gratis for regionen, fordi Trygfonden betaler omkostningerne. Det sidste er i denne sammenhæng mindre vigtigt, for regionen skal såmænd nok kunne finde de få millioner kroner, som det i givet fald vil koste at køre ordningen videre. Det vigtige er, at hele Danmark bliver i stand til at redde liv ved hjertestop. Der er dog ingen tvivl om, at Hjerteløber-ordningen trænger til en forbedring. Det er f.eks. højst mærkværdigt, at man kan blive hjerteløber uden at have erfaring med eller uddannelse i førstehjælp. Derfor bør regionen i samarbejde med de øvrige regioner motivere Trygfonden til at tage et større ansvar for, at de frivillige, der rykker ud til hjertestop, også reelt kan redde liv. Ellers giver ordningen ingen mening. Indtil Trygfonden er klar med en styrket hjerteløber-indsats, bør regionen fortsat bruge et behersket millionbeløb til uddannelse af de fynboer og syd- og sønderjyder, der melder sig som frivillige - nu blot i Hjerteløber-programmet. Det vil skabe større sikkerhed og tryghed for alle parter. Og det vil sikre, at endnu flere mennesker overlever et hjertestop. For det bedste er at redde liv - i fællesskab. Så tag et førstehjælpskursus - og meld dig til.

Odense For abonnenter

De trofaste-portræt: Efter fire bankrøverier fløjter Lars stadig hver eneste morgen

Fyn

Flertal vil skrotte succesfuld hjertestop-ordning: Peger i stedet på gratis alternativ

Fyn

På Vestfyn drømmer man om S-tog: Sidegevinst i fokus til velbesøgt jernbanemøde

Annonce