Annonce
Sport

Stor jubel i Skjern: En af vores største bedrifter

Kasper Søndergaard skyder på mål i søndagens opgør i Ungarn, hvor Skjern fik 33-33.

Skjern fik 33-33 ude mod ungarske Pick Szeged, som ifølge Skjern-træner hører til blandt Europas bedste hold.

Håndboldherrerne fra Skjern hentede søndag et uventet point med 33-33 på udebane mod ungarske Pick Szeged i Champions League.

Skjern-træner Ole Nørgaard tøver ikke med at kalde præstationen for en af de største i klubbens historie, efter at ungarerne førte med to mål med godt et minut tilbage.

- Pick Szeged er et af Europas bedste hold og en sandsynlig bejler til at komme i Final 4.

- Til sidst havde de overhånden, men vi fik alligevel hevet et point hjem. Det var sejt gået af drengene. Det her er en af de største præstationer i historien i Skjern Håndbold, siger Ole Nørgaard.

- Det er vanvittigt svært at få point på udebane i Champions League, og det er usandsynligt svært ude mod Pick Szeged, tilføjer træneren.

I begyndelsen af anden halvleg fik Skjern slået et forspring på fem mål, men det blev langsomt spist op af de ungarske værter, der i slutfasen bragte sig foran med 33-31.

Med omkring et minut tilbage af kampen fik Kasper Søndergaard reduceret til 32-33.

- Jeg tænkte, at vi skulle afslutte hurtigt, og jeg er glad for, at den gik ind. Havde jeg brændt, så ville vi have tabt, så det var den eneste mulighed, siger Kasper Søndergaard.

Kort efter fik Thomas Mogensen udlignet til 33-33, og da Pick Szeged ikke nåede at få scoret på det sidste angreb, før tiden løb ud, så endte det med et dansk point.

- Vi kunne have vundet, men jeg er meget tilfreds, siger Kasper Søndergaard.

- Pick Szeged kom med et kæmpestort tryk i de sidste ti minutter. Det kunne vi ikke helt stå imod, så lige nu er jeg lykkelig for uafgjort og det ene point. Det har vi brug for, hvis vi skal videre, siger han.

Både Celje og HC Motor, som Skjern forsøger at holde bag sig i Champions Leagues gruppe B, vandt søndag. Det betyder, at de presser vestjyderne bagfra.

Ole Nørgaard kan dog konstatere, at hans hold fortsat indtager femtepladsen i gruppen, hvorfra de seks bedste mandskaber avancerer til knockoutfasen, når gruppespillet er færdigspillet.

- Vores præstationer er fra en kant af godkendte i Champions League, men vores uheld er, at holdene under os i tabellen også har taget uventede point.

- Det betyder, at det ikke længere er nok for os at spille lige op med dem ude og hjemme. Det er stadigvæk vanvittigt svært for os, og der er lang vej videre, siger Ole Nørgaard.

Skjern møder i næste weekend på hjemmebane tyske Flensburg-Handewitt.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Lysende græskar på skovstien

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce