Annonce
Sport

Stolt Arsenal-manager: Vi fortjente at vinde

Andreas Solaro/Ritzau Scanpix
Unai Emery mener, at det var fortjent, at hans hold torsdag kvalificerede sig til Europa League-semifinalen.

Arsenal er stadig med i kampen om Europa League-trofæet, efter at London-klubben torsdag ekspederede Napoli ud af turneringen med en samlet sejr over to kampe på 3-0.

Efter torsdagens returkamp, der blev vundet 1-0, var Arsenal-manager Unai Emery ikke overraskende glad for sit holds præstation.

- Jeg er stolt af spillerne, og de fans der tog med os. Vi startede rigtig godt og blev ved med ikke at give dem noget i den anden kamp.

- Over to kampe fortjente vi at vinde, siger Emery til britiske BT Sport ifølge uefa.com.

Der var dog lidt skår i glæden for Arsenal torsdag. Aaron Ramsey måtte således udgå med en skade efter 34 minutters spil.

Unai Emery ved ikke, om waliseren, der til sommer skifter til Juventus, har spillet sin sidste kamp for Arsenal.

- Det er en muskelskade. Normalt betyder det et par uger på sidelinjen, men vi har andre spillere, der kan tage over i mellemtiden, siger spanieren.

Arsenal skal i semifinalen møde Daniel Wass og Valencia, der i kvartfinalen slog ligarivalerne fra Villarreal ud med en samlet sejr på 5-1.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce