Annonce
Sport

Southampton-dansker om trænerfyring: En mulighed for mig

Jannik Vestergaard (i rød trøje) er gledet ud af Southamptons startopstilling, men et managerskifte kan måske bane vejen til mere spilletid for danskeren.

Fyringen af Mark Hughes og ansættelsen af Ralph Hasenhüttl kan måske give Jannik Vestergaard en ny chance.

Landsholdsspilleren Jannik Vestergaard håber, at et managerskifte i Southampton kan bane vejen for mere spilletid.

Den 26-årige midterforsvarer skiftede før sæsonen fra tyske Borussia Mönchengladbach til den engelske Premier League-klub, hvor han straks fik masser af spilletid.

I oktober og november røg Vestergaard ud af startopstillingen under manager Mark Hughes, der mandag blev fyret. Onsdag hyrede klubben østrigske Ralph Hasenhüttl, der senest har været i RB Leipzig.

- Det er en ny start for alle. Han kommer med et åbent sind, og alle starter fra nul.

- Det gælder ikke kun mig, men alle. Jeg tror, at alle er på samme niveau og skal bevise sig selv, siger Jannik Vestergaard til avisen Daily Echo.

Southampton har ikke vundet en kamp i Premier League siden 1. september, og klubben er placeret under nedrykningsstregen på en tredjesidsteplads i ligaen.

- Vi er ikke i nogen god situation lige nu, og ingen er glade, men det er en god mulighed for at begynde på en frisk, siger Vestergaard.

Danskeren lægger ikke skjul på, at han gerne vil have mere spilletid.

- Den er jeg ikke tilfreds med, men jeg ved, at jeg skal blive ved med at vise, hvem jeg er, og hvad jeg kan give til holdet, siger han.

Southampton, der også har danske Pierre-Emile Højbjerg i truppen, møder på lørdag Cardiff på udebane.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Lysende græskar på skovstien

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce