Annonce
Sport

Skuffet Vendsyssel-træner: Føler at vi var tæt på

Ernst Van Norde/Ritzau Scanpix
Jens Berthel Askou må konstatere, at 1-1 ude mod AC Horsens ikke var nok. Nu venter to overlevelseskampe.

Vendsyssel skal ud i to drabelige kampe mod nummer fra 1. division. Det står klart efter søndagens 1-1-resultat i Horsens, som betød at vendelboerne sammenlagt tabte med 1-2 til AC Horsens.

Vendsyssel fik ellers pustet liv i håbet om at sikre sig overlevelsen, da forsvarsspilleren Søren Henriksen udlignede i kampens slutfase, men det sidste nødvendige mål udeblev.

Derfor var Vendsyssel-træner Jens Berthel Askou skuffet efter kampen.

- Vi er skuffede, fordi vi føler, at vi var tæt på. Vi leverede en fremragende indsats og fik skabt det nødvendige tryk til slut i kampen, siger han.

Vendsyssel-målscoreren, Søren Henriksen, deler trænerens syn på kampen.

- Det er enormt ærgerligt, og sindssygt skuffende. Vi havde håbet, at vi kunne afgøre det mod Horsens.

Ifølge ham skal nogle af de takter, som oprykkerne leverede mod Horsens, tages med videre til de næste to kampe.

- Vi skal fortsætte med noget af det, vi viste mod Horsens. Vi skal dog blive bedre til at skabe chancer. Det er svært at score mål, når vi ikke skaber åbne chancer. Vi skal blive bedre på den sidste tredjedel, siger han.

Vendsyssel-træner Jens Berthel Askou er optimistisk frem mod de kommende kampe, hvor superliga-skæbnen skal afgøres.

- Vi kommer til at møde en helt anden type modstander. Lige meget hvem det bliver, så bliver det et hold, der har lidt mere flow i deres spil. Det giver os gode muligheder, for det har vi haft det godt med i sæsonen.

- Men nu skal vi sunde os. Vi får en mulighed mere, og den skal vi nok blive klar til at gribe, det er der ingen tvivl om, siger Jens Berthel Askou.

Vendsyssel skal møde tredjepladsen fra 1. division, som kan blive Fremad Amager, Lyngby eller Næstved. Sidste spillerunde i landets næstbedste række er i næste weekend.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Fyn For abonnenter

26,5 milliarder fordelt til sundhed, forurening og trafik: Sådan påvirker regionens budget dig

Annonce