Annoncørbetalt indhold

Skru ned for konflikterne og op for medarbejdertrivslen

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold



Annonce

God kommunikation på arbejdspladsen er fuldstændig afgørende for medarbejdernes trivsel og den generelle arbejdsglæde. Alligevel kan det hurtigt gå grueligt galt, og når det først gør det, er det sværere at rette op på situationen, end hvis man tager problemerne i opløbet. Det er der flere måder at gøre på, men blandt andet er det en god idé at lægge en tidlig handlingsplan i forhold til konflikthåndtering. Når man har med mennesker at gøre, er det nemlig svært – ja næsten umuligt – at undgå, at konflikter vil opstå undervejs, men det betyder blot, at der er et arbejde forude. Et arbejde med et slutmål der hedder bedre trivsel.


Individ versus fællesskab

Det er altid godt at forsøge at bidrage til et stærkt fællesskab på arbejdspladsen, men det er også vigtigt at acceptere folks forskelligheder. Blandt andet er det vigtigt at være opmærksom på, at nogle i personligt regi trives bedst selv, og at en løsning på et betændt arbejdsmiljø derfor ikke bør være blot at afholde masse medarbejderfester eller lignende. Omend det selvfølgelig altid vil afhænge af den specifikke situation. Først og fremmest bør det dog handle om at være med til at fremdyrke de sunde samarbejdsevner og den konstruktive kommunikation. Blandt andet ved at hjælpe med konflikthåndtering når det er påkrævet.


Tovejskommunikation

Kommunikation betyder ikke det samme for alle, og det er derfor vigtigt at fremhæve, at dialog er et kerneord, når det gælder konflikthåndtering. Ikke monolog. Det er netop et problem, at mange har svært ved aktivt at lytte og dermed forstå ‘modparten’ i en konfliktsituation. På den måde rykker problemerne sig ikke – i hvert fald ikke i en hensigtsmæssig retning. At lytte bør dog ikke kun være et fokusområde, når problemerne opstår, men derimod hele tiden. Det er både godt for arbejdsmiljøet og produktiviteten.


Søg hjælp udefra

Nogle gange kan konflikter imidlertid være så fastgroede eller komplicerede, at det kan være nødvendigt at søge hjælp udefra. Det er der ingen skam i - tværtimod! Det viser stort ledelsesansvar, når en virksomhed tager problemerne alvorligt og søger ekstern hjælp til konflikthåndtering. Det viser medarbejderne, at de kan føle sig trygge i situationen, og i at ledelsen tør erkende, at der kan skabes forbedringer. Samtidig kan det være yderst fordelagtigt med et uvildigt og specialiseret blik på situationen – særligt når det handler noget så betændt som konflikthåndtering. På den måde kan de specifikke forhold på arbejdspladsen forbedres, men det er også en langsigtet investering i forhold til at undgå yderligere miskommunikation og konflikt.



Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.