Annonce
Fyn

Skal du bruge en luksusbolig? Trekantområdet har fået sin første liebhaver-mæglerbutik

EDC Domus First Class har indtaget Egetæppers tidligere receptionslokaler i administrationsfløjen hos My Garage. Her har indehaver af mæglerbutikken Johs. Andersen ansat Jens Ehmsen som daglig leder og Stephen Høegh Mortensen som mægler. Foto: Torben Juhler

Mæglerbutikken EDC Domus First Class er åbnet tæt på nogle af Danmarks dyreste boliger i Bredballe, men det er også en butik for eksklusive boliger i Fredericia og resten af Trekantområdet.

Trekantområdet: I My Garage i Bredballe har bilentutiaster længe kunnet proppe en Porche, Rolls Royce eller Jaguar i indkøbsvognen.

Nu kan det købestærke publikum også få sig en liebhaverbolig med i handlen.

EDC Domus har netop åbnet en liebhaver-mæglerbutik i det store bilhus på Wittrupvej ved indkørslen til Bredballe.

EDC Domus First Class kommer der til at stå på skiltet til butikken, hvor der er indrettet tre arbejdspladser og et mødelokale til indehaver Johs. Andersen og hans to ansatte, daglig leder Jens Ehmsen og mægler Stephen Høegh Mortensen.

- Jeg tror, der er store perspektiver i at ligge her i My Garage, som er en stor succes andre steder i Europa. Vi vil gerne være med som nogle af de første i et hus, hvor der er et kæmpe kundeflow, og det er typisk folk med smag for de lidt dyre ting, der kommer her. Det er liebhaversegmentet, fortæller Johs. Andersen.

Annonce

Jeg har altid haft en drømt om at lave en butik for eksklusive boliger, og nu er den rigtige lokation her. De kunder, der kommer hos My Garage, bor typisk i dyre boliger.

Johs. Andersen, indehaver af EDC Domus First Class

200 lokale liebhaverboliger

- Forleden kom en mand ind i My Garage. Om morgenen havde han læst om McLaren (dyrt bilmærke, red.) i Politiken, og om eftermiddagen brugte han 10 minutter på at købe en McLaren her i huset. Det siger lidt om, hvem der kommer her, tilføjer Jens Ehmsen.

EDC Domus First Class er den første deciderede liebhaverbolig-butik i EDC-kæden i Danmark, og kontoret er en boligbutik for eksklusive boliger i hele Trekantområdet.

- Det er første gang, at en af landets store boligkæder laver en specialbutik for liebhaversalg. I Trekantområdet er der cirka 200 liebhaverboliger til salg, og 7120 er en af de mest eksklusive adresser i Danmark. Her har vi mange fantastiske boliger liggende lige i baghaven, fortæller indehaveren, der har mæglerbutikker i både Vejle, Fredericia, Kolding og Børkop.

Har det lokale kendskab

De fleste tænker på den landsdækkende mæglerkæde Lilienhoff, når talen falder på liebhaverboliger, men det skal nyåbningen i My Garage lave om på.

- Lilienhoff er liebhaverkæden, hvor EDC og home spænder mere bredt. Det er derfor, vi laver denne butik, hvor det kun handler om liebhaveri. Men vi er stadig lokale og sidder ikke i Aarhus, og vi er altid to mæglere ude på en vurdering. Den lokale mægler og så en af os her fra butikken. Derfor kommer vi med lokalkendskab, uanset om det er en bolig i Vejle, Kolding eller Fredericia, fortæller Jens Ehmsen.

Ikke et egentligt facit

Men spørgsmålet er, hvad der udgør en liebhaverbolig?

- Der er et ikke et egentligt facit. Det er ikke per definition en bolig til over fire millioner kroner. Det kan være et sommerhus til tre millioner kroner. En byggegrund til 2,5 millioner kroner eller en penthouselejlighed. Det er alle boliger, vi kan se et eksklusivt aspekt i, og det kan også hænge sammen med nærhed til skov eller udsigt over fjorden, siger den daglige leder.

Uanset om en bolig sættes til salg på Nørretorv, i Fredericia eller i den nyåbnede First Class-butik, er salærsatsen den samme. Sælgere af liebhaverboliger skal dog regne med større udgifter til markedsføring, da det typisk kræver en større indsats at få gennemført et salg.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Nederlag til styrelse: Skandalelæge må fortsætte med at omskære drengebørn

Sport

Midtbaneprofil forlænger i Middelfart

Leder For abonnenter

Ghettopakke: Aktuelle tal, tak

Der er ikke længere blot én, men nu to rigtig gode grunde til, at partierne bag den såkaldte ghettopakke tænker sig godt om og justerer kriterierne, inden de pålægger en række kommuner at begynde nedrivning af boligområder på den hårde ghettoliste. Med et bredt flertal bestående af seks partier bag ghettopakken må man udlede, at dette tiltag mod socialt udsatte parallelsamfund har solid folkelig forankring. Men den folkelige forståelse kan hurtigt skrumpe ind, hvis det viser sig, at et nedrivningsdiktat har et grotesk skær af tilfældigheder. Det har stødt mange borgere, at Odense Kommune tilbyder flyttepenge til dømte kriminelle i boligområder, der risikerer at havne på den nye ghettoliste, som sendes ud til december. Forargelsen er forståelig, selv om kommunen kun reagerer som alle andre, der ser en kæmpeudgift tårne sig op forude: Man forsøger at undgå den. Og her er der tale om, at nogle færre beboere med en plettet straffeattest i et par opgange måske er afgørende. Senest er det kommet frem, at nedrivning kan blive udløst af, hvad man kan kalde bagatelkriminalitet. Hvis en person får en bøde og ikke betaler den, havner sagen i retten, hvor personen får en dom. Ifølge et datatræk hos Fyns Politi for 2017 og 2018 har otte personer med adresse i det nedrivningstruede boligkvarter Solbakken i Odense fået en dom på grund af en ikke-betalt bøde. Disse eksempler belaster altså Solbakken i ghettoregnskabet og kan i sidste ende betyde nedrivning. Venligt udlagt vil det være et papirtyndt grundlag. Boligminister Kaare Dybvad besøgte et af Odenses udsatte boligkvarter for nogle dage siden og havde ingen bemærkninger til kommunens flyttehjælp til kriminelle. Derimod stillede Dybvad i udsigt, at de tal, der skal danne grundlag for ghettolisterne, skal være så aktuelle som muligt. Hvis det skal forstås sådan, at de 11 måneder gamle tal, der bruges i dag, ikke dur, er det en god erkendelse, selv om skrotning bør være en selvfølge. Betryggende vil det også være, hvis partierne bag ghettoaftalen giver opgørelsesmetoden et eftersyn. På landsplan berører ghettoplanen flere tusind mennesker og koster mange milliarder. Derfor skal kriterier og udførelse være uangribelig.

Annonce