Langå: Hvis det stod til landsbyens beboere, var den forlængst revet ned.
Men jernbanebroen over Byvejen i Langå står der stadig - som et lettere forfaldent minde om dengang, Langå var en stationsby.
Langå Station var en af 17 på jernbanestrækningen mellem Nyborg og Svendborg.
Eller rettere: Rygård Station
For navnet "Langå Station" var allerede taget af en by af samme navn syd for Randers. Og så fik stationen i Langå på Østfyn i stedet navn efter en nærliggende herregård.
Jernbanen mellem Svendborg og Nyborg blev indviet i 1897.
Den blev, som mange andre af dansk jernbanehistories første sidebaner, i mange år drevet af et privat selskab - i Svendborg-Nyborgbanens tilfælde selskabet Sydfyenske Jernbaner.
Først i 1949 blev der truffet politisk beslutning om, at den sydøstfynske jernbane - som så mange andre privatbaner - nu skulle være en statsbane med DSB som ejer.
Jernbanebroen, der skulle lette trafikken på Byvejen i Langå, blev indviet i 1933.
Og selv om det er 57 år siden, de politiske vinde blæste bussernes vej, og DSB nedlagde Svendborg-Nyborgbanen, står broen der altså stadigvæk. Som en torn i øjet på landsbyens beboere.
Den er, som landsbyrådet bemærker i en udviklingsplan for Langå, godt nok "blevet en del af bybilledet".
Men, tilføjer landsbyrådet, "ikke desto mindre er det at ønske, at den ikke var der" - med henvisning til "dens ringe udseende, dens manglende funktion og sluttelig risiko for erodering ad åre".
Nogen udsigt til, at jernbanebroen bliver fjernet, er der imidlertid ikke.
I stedet vil landsbyrådet gøre en dyd af nødvendigheden og omdanne jernbanebroen til et kunstværk.
Og Rygård Station i Langå? Hvad blev der egentlig af den?
Ja, den ligger der også stadigvæk - nu som privatbolig på adressen Byvejen 17, 5874 Hesselager, Langå.