Annonce
Sport

Se højdepunkterne her: OB og FC Nordsjælland delte efter mange chancer

OB fortsat ligaens dårligste hjemmehold med blot tre point på eget græs efter søndagens 0-0-resultat mod FC Nordsjælland.

Heller ikke i sæsonens fjerde forsøg fik OB en hjemmesejr i Superligaen efter 0-0 hjemme mod FC Nordsjælland.

Intentionerne var tydeligt til stede fra begge hold i søndagens tidlige kamp i Superligaen, hvor OB jagtede sæsonens første hjemmesejr mod svingende FC Nordsjælland.

Men kvaliteten stod ikke mål med intentionerne, og opgøret sluttede uden mål.

Dermed er OB fortsat ligaens dårligste hjemmehold med blot tre point på eget græs. FC Nordsjælland fik omvendt sæsonens blot andet point på fremmed græs.

Det var hjemmeholdet, der tog kommandoen fra start. Med unge Julius Eskesen som offensiv styrmand tilspillede OB sig flere gode muligheder til Anders K. Jakobsen og Nicklas Helenius i front.

Men skarphed kunne man ikke beskylde fynboerne for at have i en første halvleg, som FC Nordsjælland fik arbejdet sig ind i, som tiden skred frem.

Trods modvind i store dele af første halvleg kunne Kasper Hjulmands tropper sagtens være gået til pause i front.

Fem minutter før pausen fandt Mohammed Kudus Nicklas Strunck, men hans afslutning fra ti meter sneg sig lige uden om Sten Grytebusts mål.

OB holdte dampen oppe fra starten af anden halvleg, hvor fynboerne var mest på bolden. Men hvor gæsterne i flere omgange havde taget vand ind defensivt før pausen, fik FCN sat mere vandtætte skodder op i de sidste 45 minutter.

Det forhindrede dog ikke hjemmeholdet i at komme til flere muligheder. Tættest på var Anders K. Jakobsen efter en lille times spil, men han måtte se Nicolai Larsen redde OB-angriberens ikke uefne flugter på fornem vis.

Tættere på kom ingen af holdene før overtiden, hvor indskiftede Andreas Skov Olsen var tæt på at blive helten, men Sten Grytebust reddede hans forsøg fra nært hold.

Dermed sluttede det målløst. Det var første gang i 11 indbyrdes opgør, det ikke lykkedes OB at score i en kamp mod FC Nordsjælland.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];