Annoncørbetalt indhold

Sådan vælger du den rette markise

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold



Annonce

Et skønt uderum er en prioritering for de fleste. Både altaner, terrasser og balkoner kan nemt piftes op og gøres til små oaser, hvor du kan nyde de lune sommeraftener eller en varm morgenkaffe hele året rundt. En af de bedste tilføjelser til dit uderum er en markise. Den giver læ og skygge for solen, så du kan bruge endnu flere timer derude.


Når du skal vælge den helt rigtige markise til dit uderum, er der nogle særlige elementer, du bør holde øje med. For at komme godt i gang kan du starte med at vælge et godt mærke, hvor du er sikker på, at de laver holdbare, kvalitetsrige markiser – som Markiseeksperten.dk med sine Benchmark-markiser, der både har design, kvaliteter og funktioner i orden.


5 overvejelser inden du vælger 

Markisemarkedet er stort, og derfor kan det være lidt af en udfordring at holde styr på alt, hvad der er at vide. Men hvis du tænker over størrelsen, om den skal have motor eller ej, hvilke materialer dugen og kassetten skal have, om den skal være teknologisk smart, og hvordan farverne og det overordnede design skal være, er du allerede godt på vej.


  1. Størrelse 

Størrelsen er nok det vigtigste at have styr på, inden du køber en markise. Den skal passe til bredden på den væg eller det tagudhæng, den skal monteres på, og samtidig skal den kunne køres langt nok ud til, at du får dækket dine behov for læ og skygge.

Du vil ofte kunne finde en vejledning fra markiseproducenten, hvor du kan se, hvordan du måler bredde, højde og længde – og hvordan du arbejder uden om for eksempel vinduer, elskabe og lignende.


  1. Motor eller manuel 

Du står også med valget mellem en markise med motor eller håndtag. Den manuelle udgave med håndtag er typisk mere budgetvenlig, men til gengæld er der mange fordele ved at vælge motoren. Det er blandt andet meget nemt at køre markisen ind og ud – du behøver endda ikke rejse dig, hvis du har en fjernbetjening.

Det er også en fordel, hvis du har en ekstra smart markise, hvor du kan styre den fra en app, lige meget hvor du er – så skal du aldrig være bekymret for, om du har husket at rulle markisen ind igen, hvis det pludselig trækker op til dårligt vejr.


  1. Materialer 

Materialerne har meget at sige for holdbarheden – og en markise kan sagtens holde i mange år, hvis du går efter kvalitet fra starten. Du skal både tænke over materialerne på markisedugen og kassetten. Når det kommer til dugen, skal du gå efter et holdbart materiale som akryl eller vinyl, der gerne har fået en vandafvisende behandling og har UV-beskyttelse, så du både får skygge fra solen og decideret beskyttelse.

Kassetten kan være i aluminium eller et lignende materiale, men holdbarheden kommer også an på, om det er en åben eller lukket kassette – og det gælder også for dugen. En lukket kassette vil beskytte både dug og mekanismer mod vind og vejr, hvorimod en helt åben kassette slider lidt mere på både stof og metal.


  1. Smart teknologi 

Nogle markiser er smartere end andre – blandt andet funktionelle fjernbetjeninger, som gør det nemt for dig at køre maskinen ind og ud, når du har behov for det. Med nogle markiser har du også mulighed for at installere smart tilbehør som sol- eller vindsensor eller bruge en mere avanceret fjernbetjening, hvor du kan styre funktionerne på afstand, som vi har nævnt længere oppe.


  1. Design 

Præcis ligesom din indretning indenfor betyder indretningen af dit uderum en del. Det er her, du går hen for at nyde det gode vejr eller få lidt frisk luft og koble af fra hverdagen, og derfor skal stemningen afspejles i de møbler, planter, nips og praktiske sager, du vælger til det – og det gælder selvfølgelig også for markisen.

Vælg farver på dugen og kassetten, der matcher dine loungemøbler, havebordet eller de tekstiler, du har liggende udenfor, eller gå efter at kamuflere markisen som væggen eller loftudhænget. På den måde skaber du et sammenhængende og roligt uderum, hvor markisen fungerer som en integreret del af udeoplevelsen.



Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.