Annoncørbetalt indhold

Sådan får du mere overskud i hverdagen

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Vinteren har officielt meldt sin ankomst og dagene bliver kortere og mørkere. For rigtig mange mennesker er vintermånederne en periode, hvor de har mindre energi end normalt, og samtidig har mange generelt mindre overskud end de plejer. Den kan være rigtig svært at genfinde overskuddet i en travl hverdag, men det handler i bund og grund om, at man behandler sig selv og sin krop godt. Derfor bør du fokusere på, hvad du kan gøre for dig selv, så du igen kan få mere energi og overskud i hverdagen.


Annonce

Motion giver energi

De fleste kender sikkert det der med, at sofaen kalder, når man kommer hjem efter en travl dag på arbejde. Måske føler du, at du er træt, og her hjælper det i hvert fald ikke at lægge sig på sofaen og tænde fjernsynet. I stedet bør du hive op i dig selv, og dyrke noget motion. Motion giver nemlig en masse energi, og samtidig får du overskud til at klare alle dagens øvrige gøremål. Eksperter anbefaler, at man dyrker 30 minutters motion hver dag, men husk, at det ikke behøver at være intensiv træning hver dag. Du skal nemlig huske, at din krop og muskler skal kunne nå at restituere, så du ikke bliver sat tilbage på grund af en overbelastningsskade. Det kan også være en god ide at bestille tid til en afslappende massagebehandling, da dine muskler vil restituere hurtigere end normalt efter en god omgang massage. For mange mennesker er det dog rigtig svært at komme i gang med træningen, og derfor kan det være en god ide at snakke med en personlig træner, som kan sammensætte et træningsforløb, der passer til dig og dine behov.


Prioriter din søvn

Hvis du mangler energi og overskud i hverdagen er det altafgørende, at du får nok søvn. Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, hvor mange timers søvn man har brug for, men om vinteren har de fleste mennesker brug for mere søvn end normalt. Som hovedregel bør du ikke få mindre end 7 timers søvn, og det er desuden vigtigt, at du har en stabil døgnrytme, og går i seng på nogenlunde samme tidspunkt hver dag.


Spis sundt

Det er vigtigt, at du spiser sundt, hvis dit energiniveau er i bund, da dit energiniveau og overskud i høj grad hænger sammen med, hvad du indtager. Derfor bør du skære ned på de tomme kulhydrater og spise rigeligt med grøntsager samt protein- og fiberholdige fødevarer. Derudover bør du skære ned for alkoholindtaget, da det påvirker din energi og dit overskud negativt.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.