Annonce
OB

Ryan Laursen og Oliver Lund forlænger

Oliver Lund (tv.) slog til med et mål mod Esbjerg og få dage efter havde han forlænget sin kontrakt med OB frem til sommeren 2021. Her er han i duel med Esbjergs Emmanuel Oti Essigba.(Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix)
Oliver Lund udnyttede chancen og får to år mere, mens Ryan Johnson Laursen forlænger med tre år

Fodbold: OB har forlænget kontrakten med den formstærke højrekant Ryan Johnson Laursen og så udnyttede Oliver Lund sit halve år i klubben til at få to år mere.

- Vi har den glæde at kunne fortælle, at Ryan Johnson Laursen har forlænget kontrakten med OB, så den nu løber tre år mere, melder OB.

Dermed har parterne kontakt med hinanden frem til 2022.

Den 27-årige back kom til OB fra Esbjerg fB d. 17. januar 2017, og forlængelsen glæder sportsdirektør Jesper Hansen:

- Ryan viste sig ret hurtigt at være det rigtige for OB, da han kom hertil. Han passer godt ind i den måde, vi spiller fodbold på og bidrager med fart og power og er et våben offensivt. Det var naturligt for os at forlænge med ham, og vi ser ham som en kulturbærer i klubben.

Selv siger Ryan Johnson Laursen om forlængelsen:

- Først og fremmest er jeg glad for at være i Odense. Jeg er inde i en god periode og lægger på hver eneste uge. Når det er sagt, så føler jeg, at jeg har mere i mig, og hos OB kan jeg få indfriet mit potentiale. Vi har et godt trænerteam og et hold med masser af power og god energi.

- Jeg synes, at jeg bidraget til, at klubben har haft et godt år. Der er muligheder i det her hold, og det vil jeg gerne være med til at opleve i de næste tre år, siger han.

Den stærke back har spillet 62 kampe for OB og lavet fire mål og syv assister indtil nu.

Det er normalt, når rutinerede og formstærke spillere forlænger kontrakten, at der ligger klausuler om, hvor meget det vil koste specielt udenlandske klubber at hente spilleren undervejs i kontrakten, men det oplyser parterne i givet fald aldrig om. Det er også en mulighed, at der ikke er en klausul i kontrakten, men at der er foreligger en 'gentleman agreement' om, at spilleren på et tidspunkt kan rejse til en fair pris.

Samtidig vil det være logisk, hvis spilleren har fået en lønforhøjelse for at blive i OB, vurderer Sport Fyn.

Annonce
OB's Ryan Johnson Laursen får tre år mere i OB. Foto: Scanpix.

Lund slog til

Og Oliver Lund slog altså til, da han fik chancen for at vise sig frem i foråret. - Vi var enige om, at vi skulle se hinanden an, og det har været en stor succes. Han har en power og fysik, der passer godt til vores spillestil, og så kan han dække mange positioner på banen. Han har en personlighed og et humør, der passer perfekt ind i klubben, så vi er ret glade for, at han forlænger, siger Jesper Hansen.

Oliver Lund ser det også sådan.

- Det er jo gået godt, og det har været et perfekt match. Vi skulle lige se hinanden an, og det hele har bare passet sammen. Der er nogle spændende ting i gang i klubben, og det vil jeg gerne være en del af. Jeg er inde i et godt forløb og føler mig i fin form lige nu. Der er en super synergi på holdet, hvor vi komplimenterer hinanden godt. Alle er utroligt målrettede og stiller høje krav til hinanden. Det kan jeg godt lide, siger Lund, der kom til fra Lyngby Boldklub i januar og er i gang med sin anden periode i OB. Den første løb fra 2015-2017. Han har spillet 62 kampe for klubben, lavet et mål og syv assists indtil nu.

Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce