Annoncørbetalt indhold

Reparér selv din bil - ny tjeneste viser hvordan

Autodoc Club er navnet på en ny platform, der gør det muligt for almindelige bilejere selv at gennemføre reparationer på deres bil. Mere end tusind manualer viser, hvordan selv svært arbejde på biler kan udføres.

Hvordan skifter man en slidt bremseskive? Hvor meget og hvilken type olie skal man hælde på motoren? Og hvordan erstatter man et dødt batteri i bilen?

Det er de færreste bilister, der kan svare på den slags spørgsmål, og som derfor ender med at køre bilen på værksted, når advarselslamperne blinker i instrumentbrættet. Men det er måske slut nu.

Der kan nemlig være tusindvis af kroner at spare på værkstedsregninger, når man skal have sin bil repareret eller serviceret. En ny online platform gør det muligt for almindelige bilejere uden det store kendskab til motorer og bremsesystemer selv at klare det arbejde, som man ellers tidligere måtte overlade til professionelle bilmekanikere.

1.300 instruktioner og 2.240 videoer

En af Europas førende leverandører af reservedele til bilindustrien, tyske Autodoc, står bag en ny, innovativ platform, der indeholder en række redskaber og guider til, hvordan man som bilejer selv kan reparere og servicere sin bil. Tjenesten er lanceret i 26 lande, er gratis og har fået navnet Autodoc Club. Her finder man mere end 1.300 instruktioner og 2.240 videoer, der detaljeret viser, hvordan man gennemfører forskellige typer af reparationer. For lægmanden er dele til biler ofte noget, der kræver en forklaring. Hos Autodoc er erfaringen, at mange kunder har spørgsmål og har brug for råd fra eksperter. Det tilbyder man altså nu med den letanvendelige og integrerede Autodoc Club-platform.

Almindelige bilejere kan også

Autodoc er branchens hurtigst voksende virksomhed med en markant salgsvækst på 63 pct. i 2018, og en markedstilstedeværelse i 26 lande i Europa. Med næsten 2,5 mio. forskellige produkter fra mere end 500 leverandører på hylderne kan selskabet levere bildele til 128 forskellige bilmærker. Med tilføjelsen af Autodoc Club henvender man sig nu til en ny målgruppe, fordi tjenesten gør det muligt for ganske almindelige bilejere selv at kaste sig over arbejdet med at udbedre fejl i bilen og bestille reservedele direkte uden at skulle igennem fordyrende led i forhandlerkæden.

På Autodoc Club kan alle bilejere se, hvordan en bestemt reparation kan laves, få hjælp til at komme videre med et problem eller se hvilken form for hjælp de har brug for at spørge efter hos den lokale mekaniker. Man kan også altid bestille dele eller værktøjer ganske let fra Autodocs online butik uden at skulle lede på internettet efter dem.

Det særligt smarte er, at den nye Club-tjeneste er forbundet med online shoppen, hvilket betyder, at man ganske let kan bestille de reservedele, som man mangler. Det kan være vanskeligt at lokalisere lige nøjagtig den reservedel, der passer til den bil, man skal reparere, men det kan man altså læse mere om i instruktionerne, som guider direkte til bestilling i shoppen.

Holder styr på bilen

Den nye tjeneste kommer dog med en række andre, nyttige muligheder for brugerne. Eksempelvis kan man oprette sin egen vedligeholdelseslogbog, så man hele tiden har styr på, hvad der er blevet lavet på bilen, hvilke forbrugsprodukter, der er blevet udskiftet samt eksempelvis de værksteder, man har benyttet. Det giver i langt højere grad mulighed for at planlægge, hvilke udgifter man bruger på bilen, så man kan holde omkostningerne nede. Det giver eksempelvis mulighed for at holde øje med, hvornår man skal skifte olie på bilen.

I logbogen kan man også notere, hvilke reservedele der er installeret, brændstofforbruget og de medfølgende udgifter, ligesom man kan gemme vigtige dokumenter, der er relateret til bilen. Det kan eksempelvis være forsikringspapirer, registreringsbevis og meget andet.

Bilreparationer bliver typisk foretaget på steder, hvor man måske ikke har adgang til en computer. Men det problem skal man ikke tænke over, når Autodoc fra begyndelsen af 2020 lancerer Autodoc Club som en app til smartphones. Tjenesten er gratis at benytte, og det er ikke nødvendigt at være kunde hos Autodoc.

Autodoc Club kan alle bilejere se, hvordan en bestemt reparation kan laves, få hjælp til at komme videre med et problem eller se hvilken form for hjælp de har brug for at spørge efter hos den lokale mekaniker. Man kan også altid bestille dele eller værktøjer ganske let fra Autodocs online butik uden at skulle lede på internettet efter dem.

Annonce

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.