Annonce
Erhverv

Radio24syv lukker flere programmer - Henrik Qvortrup er fortid

Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Hvis Radio24syv fortsætter som DAB-kanal efter november, vil en række programmer være fortid.

Flere programmer lukker på Radio24syv, fordi radiostationen står til at skulle spare 25 millioner kroner om året.

Det skriver Mediawatch.

Det gælder programmet Q & A med politisk kommentator Henrik Qvortrup og debattør Mikkel Andersson som værter.

Det samme gælder debatprogrammet Cordua & Steno med Jarl Cordua og Torben Steno.

Fortid er også programmerne "Datolinjen", "Det Røde Felt" og "Fitness M/K.

Desuden dropper Radio24syv en række debatprogrammer, der bliver sendt i formiddagstimerne.

Det er dog ikke sikkert, at Radio24syv overhovedet fortsætter. Radiokanalens sendetilladelse udløber 31. oktober.

Radio24syv har dog lagt billet ind på at fortsætte som DAB-kanal, hvilket to andre udbydere også har. Der ventes en afgørelse om DAB-kanalen 22. oktober.

Og budgettet for DAB-kanalen er mindre end Radio24syvs nuværende.

Det lyder nu på 94 millioner kroner årligt, men vil som DAB-kanal være på cirka 70 millioner kroner om året. Derfor skal der spares penge.

Ud over at lukke programmer har Radio24syv varslet opsigelser af 10-12 ansatte af de 35 ansatte i radioens nyhedsafdeling.

Radio24syvs nuværende sendetilladelse bliver overtaget af Radio4 i Aarhus. Radiokanalen er ejet af en lang række lokal- og regionalmedier i Danmark.

/ritzau/

Annonce
Link til artikel på Mediawatchs hjemmeside
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Fyn

Borgmester om Middelfarts jobvækst: - Først og fremmest er det et udtryk for, at mange af kommunens virksomheder klarer sig godt

Annonce