Annonce
Danmark

Politiske forsøgskaniner. Test 5G på Christiansborg

Pernille Schriver

5G: Vores folketingspolitikere har vedtaget, at Danmark skal være i front og med i verdenseliten med 5G. Det er godt, at vi har visionære politikere, som har ambitioner på Danmarks vegne. Dog er bagsiden af denne ambitiøse teknologiplan, at 5G ikke er blevet testet på nogen som helst måde. Ingen blåstempling, ingen godkendelse, ingen rapporter der bedyrer, at teknikken er sikker for mennesker, dyr og planter.

Et netop afsluttet stort anerkendt amerikansk forskningsprojekt, NTP-studiet, har påvist lav fødselsvægt, DNA-skader, forstadier til kræft og kræft hos forsøgsdyr under påvirkning af frekvenser fra 2G og 3G. Undersøgelser viser, at haletudser har 90% dødelighed, når de lever 140 meter fra en mobilmast. Myrer mister orienteringsevnen og honningbier kan ikke finde hjem til boet efter at have været ude for at lede efter nektar og pollen, når de påvirkes af stråling fra trådløs teknologi.

Ifølge menneskerettighederne er det ulovligt at udføre forsøg på mennesker uden deres fulde samtykke. Men vores 179 folketingspolitikere har stemt for at indføre 5G, og har derved selv sagt ja til 5G-teknologien. Vi vil derfor foreslå, at 5G bliver testet på Christiansborg. Installer 5G-sendere i alle kontorer, på gangene og i korridorer. Lad teknologien blomstre og opfordre til, at alle 179 politikere anvender 5G i så vid udstrækning som muligt de næste fem år. Lad forskere observere, teste og analysere de 179 forsøgspersoner løbende. Det bliver spændende at se, hvor mange som overlever, hvor mange som farer vild i korridorerne, og hvor mange som udvikler DNA-skader. Mon ikke Telebranchen vil betale for dette menneskeforsøg?

Annonce
Thomas Graversen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Sydfyn

Det flyder med vildsvin: Nummer seks drevet i land på Ærø

Annonce