Annonce
Assens

Per Helding Madsen konstitueres som skoleleder på Assensskolen

65-årige Per Helding Madsen træder 1. september til som konstitueret skoleder på Assensskolen, efter Trine Traun for nylig sagde sin stilling som skoleleder op. Per Helding Madsen gik ved årsskiftet af som skoleleder på Vissenbjerg Skole. Arkivfoto: Kim Rune

Assens: Assens Kommune har bedt 65-årige Per Helding Madsen om at træde ind som konstitueret skoleleder på Assensskolen, efter den tidligere skoleleder Trine Traun for nylig sagde sin stilling op på skolen.

Per Helding Madsen har været skoleleder på Vissenbjerg Skole siden 1997, og han var i fem år formand for skolelederne i Assens Kommune. Per Helding Madsen besluttede at gå på pension ved årsskiftet 2018/2019, og det var en svær beslutning for ham:

- Det er forfærdeligt at stoppe. Jeg elsker jo de unger, sagde Per Helding Madsen i et interview med Fyens Stiftstidende.

Per Helding Madsen skal virke som konstitueret skoleleder fra 1. september og året ud.

Assens Kommune går straks i gang med processen med at ansætte en ny skoleleder til Assensskolen, fremgår det af et brev, som Esben Krægpøth, vicedirektør i Velfærd, Børn, Unge og Uddannelse, i fredag i sidste uge sendte ud til forældre til elever på Assensskolen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];