Annonce
Faaborg-Midtfyn

Overrasket og hyldet med tulipaner og flag: Travl frisør tager 10-11 opkald i sin frokostpause

Indehaver af frisørsalonen By Hartmann, Louise Hartmann, har brugt nedlukningen på at male og dekorere sin salon. Ved siden af hende er Christine Munk, der er ansat i salonen. Begge to blev overrasket med tulipaner. Foto: Aida Jahic
Tirsdag var en glædens dag for frisørerne i Ringe, og glæden blev ikke mindre, da de blev fejret med tulipaner og flag.

Ringe: "Kling", siger døren til frisørsalonen Frisør R, da Eva Nygaard Johansen, en af de frivillige fra foreningen MitMidtfyn, går indenfor. I hånden holder hun en buket tulipaner og et flag.

- Velkommen tilbage, siger hun til indehaveren af salonen, Rikke Frost, mens hun overrækker hende flag og blomster.

Alle salonens kunder kigger med, og Rikke Frost bliver da også glad for overraskelsen. Det kan ses på hendes smil, som hagevisiret ikke kan skjule.

- Tusind tak, udbryder frisøren.

Rikke Frost, der er indehaver af Frisør R, blev glad for overraskelsen. Det kunne ses på hendes smil under hagevisiret. Eva Nygaard Johansen fra MitMidtfyn overrækker blomsterne. Foto: Aida Jahic

En del af de liberale erhverv kunne tirsdag åbne dørene igen, og det betyder, at du kan blive klippet, få fikset dine negle eller få en tiltrængt massage igen.

Som en del af Boost din by-kampagnen delte frivillige fra MitMidtfyn tirsdag tulipaner ud til de erhvervsdrivende i Ringe, som tirsdag måtte genåbne efter en lang nedlukning.

- Der er meget tryk på, forklarer Rikke Frost om åbningsdagen.

Det er med god grund. Frisørsalonen er nemlig fuldt booket indtil maj måned.

Annonce

Coronapasset fylder

Ud over klipningen, som fylder meget, så er der også en anden ting, frisørerne nu skal være opmærksomme på. Coronapasset.

For at blive klippet skal man nemlig have en negativ test, der ikke er mere end 72 timer gammel, eller et pas, der viser, man er blevet vaccineret mod covid-19.


Indtil videre er det for sindssygt. Jeg kan ikke engang nå at tage telefonen, for den ringer hele tiden.

Louise Hartmann


Rikke Frost kan godt mærke, at det fylder en del.

- Det er ærgerligt, at coronapasset fylder så meget, som det gør. Men det er gået godt, og kunderne er gode til at vise det. Flere af dem har printet det ud, fordi der har været run på online, forklarer hun.

Rikke Frost fortæller også, at hun ikke arbejder i døgndrift, selvom hun længe har ventet på at åbne.

- Hellere at have færre kunder og være frisk end at tage flere kunder og ikke kunne give dem den fulde oplevelse. Vi skal være friske, når vi er på arbejde.

Annonce

Telefonen ringer konstant

Rikke Frost er ikke den eneste, der mærker travlheden. Louise Hartmann, der er indehaver af salonen By Hartmann, har hørt telefonen ringe det meste af dagen.

- Indtil videre er det for sindssygt. Jeg kan ikke engang nå at tage telefonen, for den ringer hele tiden, fortæller Louise Hartmann omkring middagstid, hvor salonen har haft åbent i cirka fire timer.

- Jeg tog omkring 10-11 opkald i min frokostpause, men resten må jeg ringe tilbage til i aften.

Frivillige fra MitMidtfyn har delt tulipaner og flag ud til de erhvervsdrivende, der endelig kan åbne deres forretninger igen. På billedet ses Jørgen Knudsen, Max Ravn og Eva Nygaard Johansen. Foto: Aida Jahic

Louise Hartmann synes heller ikke, det har været svært at holde styr på coronapas og coronatest, men derimod er logistikken i det svært, forklarer hun.

- Hvis nogen skulle aflyse, er det svært at få nogen frem i køen, fordi de så allerede skal være testet. Der er en del logistik i det, som jeg synes, er svært at holde styr på.

- Men generelt synes jeg ikke, åbningen er værre, end den var sidste gang. Det føltes faktisk på samme måde som sidst, fortæller Louise Hartmann.

Annonce

Manglede test

En tredje frisør, som blev overrasket med tulipaner og flag, er Sabah Kamel fra salonen Hair Style. Modsat de to andre frisører, har han en roligere dag, selvom der også var kunder i salonen, da han fik besøg af MitMidtfyn.

- Der er ikke så mange, som jeg havde forventet, men det går godt. Vi havde dog tre personer, vi måtte afvise, fordi de manglede en test, fortæller indehaveren, der også blev glad for blomsterne.

Uddelingen af tulipaner skete som en del af Boost din by-kampagnen, som Midtfynsposten og Ringe Handelsstandsforening står bag, og som skal støtte handelslivet i byen og skabe smil, håb og sammenhold.

Sabah Kamel arbejder som frisør hos salonen Hair Style. Selvom han har mundbind på, kan man godt se, at han blev glad for overraskelsen. Foto: Aida Jahic
Amina Attahede havde ikke travlt, da MitMidtfyn kom på besøg. Kunderne kommer senere på dagen, forklarede den unge kosmetikerelev i Hudplejeklinikken. Foto: Aida Jahic
Grafik: Mikkel Petersen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Faaborg-Midtfyn For abonnenter

Mai-Britt skal ikke længere holde vejret af nervøsitet: To år efter politiker-løfte er vakkelvornt vippeleje omsider blevet fikset

Navne

Fynske dødsfald

Annonce