Annonce
Faaborg-Midtfyn

Overraskelse: Faaborg-Midtfyns chef for opvækst- og læring stopper

Michael Gravesen fik godt to år som chef i Faaborg-Midtfyn Kommune. Arkivfoto
Michael Gravesen har fået nyt job som direktør for børne-, skole- og familieområdet i Kalundborg Kommune.

Faaborg-Midtfyn: Faaborg-Midtfyn Kommune skal ud og lede efter en ny chef for området Opvækst- og Læring. Efter to år i jobbet har Michael Gravesen sagt op for at tiltræde en stilling som direktør for børne-, skole- og familieområdet i Kalundborg Kommune. Det skriver Kalundborg Kommune i en pressemeddelelse.

”Jeg har et stort hjerte for børn- og ungeområdet – og derfor ser jeg frem til at indgå i videreudviklingen af et fantastisk børn- og ungeområde samt i den tværgående direktionsopgave i Kalundborg Kommune. Jeg ser frem til samarbejdet i en organisering, hvor man er tæt på hinanden,” siger Michael Gravesen i pressemeddelelsen.

Skolechefens opsigelse kommer på et tidspunkt, hvor der er betydelig uro på børne- og skoleområdet i Faaborg-Midtfyn. Kommunen ligger i faglig konflikt med sine dagplejere efter at have opsagt en lokalaftale, og dermed kan dagplejerne se frem til at få skåret en bid af lønchecken fra september og fremad.

Derudover hvæsses sparekniven i disse måneder i forhold til skolerne, som må forberede sig på at spænde livremmen gevaldigt ind fra 2020. Nogle nedskæringer er allerede meldt ud, mens andre forslag til nedskæringer ifølge avisens oplysninger er på tegnebrættet, men først meldes ud efter sommerferien.

Michael Gravesen tiltrådte i Faaborg-Midtfyn Kommune i april 2017. Han starter i det nye job den 5. august.

Faaborg Midtfyn Kommune meddeler, at rekrutteringen af en ny chef til området vil starte umiddelbart efter sommerferien.

Som direktør for området vil direktør Siggi W. Kristoffersen varetage Michael Gravesens opgaver i samarbejde med lederne i Opvækst og Læring, indtil en ny chef tiltræder.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Fyn For abonnenter

26,5 milliarder fordelt til sundhed, forurening og trafik: Sådan påvirker regionens budget dig

Annonce