Annonce
Sport

Otterup møder bundholdet Køge: - Jeg forventer en tæt og lige kamp

I november mødte Otterup HK Frederikshavn i håndboldherrernes 1. division. En kamp, der bød på jubel. Noget, holdets træner, Daniel Nielsen, også håber, lørdagens kamp vil. Arkivfoto: Michael Bager

Fra holdets træner lyder det, at Otterup skal gå fra banen som sejrsherrer. Men det bliver ikke en let kamptilføjer han.

HÅNDBOLD: Truppens bredde og kontraspil skal sikre Otterup HK en sejr over Køge, når de to hold fra herrernes 1. division møder hinanden lørdag i Otterup HK's opvisningshal. Det fortæller holdets cheftræner, inden lørdagens andensidste runde inden julepausen.

- Vi har noget større bredde end Køge. Vi skal tage Køge med vores kontraspil og bredde. Når Køge har brug for at suge luft eller har haft timeout, skal vi slå til, siger Daniel Nielsen.

Fynboerne befinder sig på ottendepladsen med 11 point. Det er forholdsvis langt fra Køge, der har to point på sidstepladsen. Men det er ikke udtryk for, at det bliver en let kamp ifølge cheftræneren.

- Jeg forventer en tæt og lige kamp. Køge ligger i bunden men har spillet mange lige kampe. Vi skal gøre vores bedste for at vinde, siger han og erkender dog, at det er en kamp, hjemmeholdet skal vinde.

Annonce
Da Otterup HK mødte herrerne i blå trøjer fra Frederikshavn i november, vandt de. Men sidste gang, Otterup var i kamp, tabte de til Ajax. Derfor vil en sejr lørdag gøre godt for holdets herrer, lyder det fra træner Daniel Nielsen. Arkivfoto: Michael Bager

Næsten helt fuldt hold

Modsat andre hold i divisionen er Otterup ikke ramt af mange skader. Til lørdagens kamp stiller fynboerne med 16 mulige spillere.

- Det er fremragende at have et hold med så meget bredde, og hvor så mange kan spille, siger Daniel Nielsen.

Kun holdets to langtidsskadede spillere er ikke aktuelle lørdag.

Otterup HK møder Køge lørdag klokken 15.

Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce