Annonce
Odense

Odenses omdiskuterede lysreklame får nye ejere

Den omdiskuterede lysreklame på højhuset på Fisketorvet har fået nye ejere. Arkivfoto: Lasse Hansen
Den omdiskuterede lysreklame på toppen af højhuset på Fisketorvet har siden årsskiftet haft nye ejere. Medievirksomheden Citrusmedia har overtaget ejerskabet fra Track One, der flere gange har været i karambolage med Odense Kommune.

Odense: Lysreklamen på toppen af højhuset på Fisketorvet har fra årsskiftet fået nye ejere.

Tidligere var lysreklamen ejet af det odensebaserede firma Track One, men fra årsskiftet overtog Citrusmedia firmaets digitale afdeling, Track One Digital, og dermed også reklamen på højhuset.

Siden den 270 kvadratmeter store lysreklame blev placeret på toppen af højhuset på Fisketorvet i slutningen af 2015, har den skabt en del debat blandt borgere og byrådspolitikere i kommunen.


Vi ved, at der har været noget polemik, men det hører fortiden til. Vi har ingen kommentarer til alt det, der har været. Vi forholder os til, at vi har købt et velgående firma.

Jonas Sand, administrerende direktør i Citrusmedia


I 2017 gik By- og Kulturforvaltningen for eksempel i dialog med Track One med ønsket om, at der blev skruet ned for lyset på lysreklamen på Fisketorvet. Det skete efter en del klager fra beboere, som blev generet af det kraftige lys i aftentimerne.

Forvaltningen henstillede til, om at lysreklamen kun var tændt i døgnets lyse timer, men det lykkedes ikke at indgå en frivillig aftale om skærmens slukketid. Der blev dog skruet ned for de flaksende lyseffekter.

Annonce

Samme effekt som i dag

Spørgsmålet er så, om salget giver anledning til at ændre noget?

Der har tidligere været debat omkring tavlen. Hvordan forholder I jer til det?

- Ganske roligt. Vi ved, at der har været noget polemik, men det hører fortiden til. Vi har ingen kommentarer til alt det, der har været. Vi forholder os til, at vi har købt et velgående firma, som vi glæder os til at indarbejde i vores virksomhed, siger Jonas Sand, som er ny direktør i Track One Digital efter overtagelsen.

Han mener ikke, at man som almindelig borger kommer til at bemærke det nye ejerskab på toppen af højhuset.

- Der kommer måske flere nationale annoncører på, men den vil lyse på samme måde som hidtil, og mange af annoncørerne vil være de samme.

Annonce

Strategisk køb

Overtagelsen af de store reklametavler er, ifølge Jonas Sand, et led i strategien om at styrke Citrusmedias brand i hele landet.

Med i handlen er nemlig også "digitale skilte" i København, Aalborg og Randers.

- Vi er i samme branche som Track One, og vi har også digitale skilte rundt omkring. Vi synes, det firma har haft nogle rigtig attraktive placeringer i forhold til vores netværk, så det er en styrkelse af vores medier, vi har gang i, siger Jonas Sand.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce