Annoncørbetalt indhold

Odenseansk it-firma får fem stjerner

Northguard har på få år fået over 10.000 kunder.
Kunder kaster roser efter it-firmaet Northguard på Trustpilot.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

“Reel og god vejledning”, “Stor ros til Northguard” og “Styr på det”. Anmeldelserne på Trustpilot, en platform, hvor tusindvis af mennesker hver dag anmelder virksomheder, de har været i kontakt med, er ikke til at tage fejl af: It-virksomheden Northguards kunder er mere end bare tilfredse - de er ualmindeligt godt tilfredse med den hjælp, de får, når de ringer til virksomheden.

Ifølge Mike Lambrecht, direktør og medstifter af Northguard, skyldes det blandt andet, at det kun er kompetente folk, en slags it-supernørder, som kunderne får fat i, når de ringer ind.

Annonce

-Det er faktisk ikke svært at finde gode it-supportere. Det svære er at finde gode it-supportere, der samtidig kan yde en rigtig god kundeservice - dem er der lidt længere imellem. Vi søger ikke folk med et specifikt uddannelsesniveau - det vigtigste er, at de har gode it-færdigheder, og at de formår at tage hånd om kunderne på en positiv og god måde uanset problemet.

Northguard holder hackerne ude og kan hjælpe, hvis computeren pludselig driller.

Ubegrænset hjælp

Northguard startede som en klassisk antivirus-virksomhed i 2018, men kunderne kan få hjælp til meget mere og andet end kun at holde hackerne ude. Med et tryghedsabonnement får de få ubegrænset hjælp til at løse deres it-problemer, og det er blandt en af grundene til, at Northguards kundekartotek i løbet af få år er vokset til over 10.000 kunder, fortæller Mike Lambrecht.

-Vi kunne se, at der var et hul i markedet i forhold til at kunne søge hjælp til alverdens små problemer uden at skulle betale en formue. Samtidig var det vigtigt for os, at vi også oplyste vores kunder om it-sikkerhed, og hvor vigtigt det egentligt er i dagens Danmark. Vores kunder er jo sjældent de helt store it-nørder, hvilket betyder, at vi skal være tålmodige og gode til at visualisere kundernes problemer. Vi har især fokus på den gode kundeoplevelse, uanset om vi har med superbrugere eller nybegyndere at gøre, og det tror jeg gør den helt store forskel i forhold til vores konkurrenter

Gratis PC-tjek

Northguard tilbyder alle at få lavet et gratis PC-tjek. Klik her, hvis du vil gøre brug af tilbuddet og sikre dig, at alt er, som det skal være.


Dansktalende hjælp

Samtidig gælder det, at kunderne ved Northguard altid får en dansktalende konsulent i røret, når de ringer ind. Det har blandt andet gjort, at Northguard har en del ældre kunder.

-Vi har alle typer kunder, men vi især godt fat i den lidt ældre del af befolkningen. Det er dem, som måske synes, det er lidt træls at blive ved med at ringe til børnene for at få hjælp hver gang computeren for eksempel gør noget, de ikke mener, de har bedt den om, lyder det fra Mike Albrecht.

Når man ringer til Northguard, får man altid en dansk konsulent i røret.

I starten var det især private, som købte et abonnement hos Northguard, men nu er virksomhederne også begyndt at banke på hos den odenseanske it-virksomhed.

-Det er vi selvfølgelig enormt glade for, siger Mike Lambrecht, som gerne så Northguard gøre sig gældende på hele det skandinaviske marked.

Indtil videre er der 22 ansatte i Danmark og 2 i Sverige, men virksomheden vokser hurtigt, så Mike Lambrecht er ikke i tvivl om, at Northguard har fat i den lange ende.

-Vi er ikke de eneste i verden, som udbyder det her produkt, men vi gør det godt. Og helt generelt må jeg bare sige, at det er en god idé i det mindste at sikre sig mod virusser og cyberkriminelle. Det er som at købe en forsikring. Det er ikke alle, som bliver ramt, men når du gør, er det træls. Som privatperson er det ærgerligt at miste familiebillederne og fortrolige oplysninger, og især virksomheder kan blive udsat for afpresning.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.