Annonce
Erhverv

Odense-firma fortsætter opkøbstogt: Poul Schou køber del af Vejle-firma

Det er ikke kun håndtering af store, tunge maskiner, Poul Schou A/S tager sig af. Også papirer fra blandt andet konkursboer håndteres på Dokumenthotellet, som Poul Erik Schou grundlagde i 2003. Arkivfoto: Nils Svalebøg

Odense-virksomheden Poul Schou A/S fortsætter med at købe op. Senest er afdelingen for maskintransport i Vejle-firmaet Palle Staal købt til.

Artiklen er opdateret den 3. februar 2018, idet det fejlagtigt fremgik af den første udgave, at det var hele Vejle-firmaet, Poul Schou A/S havde overtaget. Det er altså ikke tilfældet, det er kun afdelingen for maskintransport.

Poul Schou A/S i Odense fortsætter sit opkøbtstogt. Sidste år i juni købte Poul Schou et sydfynsk bådflytningsfirma, for knap fire måneder siden købte virksomheden en 38.000 kvadratmeter stor grund i Tietgenbyen, og pr. 3. februar 2018 overtager Poul Schou A/S, Odense, samtlige aktiviteter med landsdækkende maskinflytninger fra Palle Staal Transport ApS, Vejle.

Afdelingen for maskintransport udgør knap en femtedel af Vejle-firmaet, som fortsætter i eget regi med sine øvrige aktiviteter inden for grusgrav, entreprenørkørsel, jernpladerr m.v.

Poul Henrik Schou, direktør og ejer af Poul Schou A/S, siger ifølge en pressemeddelelse om handelen:

- I Poul Schou har vi stor fokus på vækst i vores aktiviteter inden for kran- og maskintransport, derfor falder handlen naturligt for begge virksomheder, da vi er en virksomhed med mange ligheder til Palle Staal Transport.

Alle chauffører og en disponent følger med over til Poul Schou oplyses det i forbindelse med handelen.

Poul Schou A/S beskæftiger sig med specialtransporter på blokvogne og råder over 40 kranbiler, som dagligt udfører opgaver rundt i hele Danmark. Virksomheden købte sammen med tre andre fynske transportvirksomheder i 2016 ERA Transport. Og det seneste opkøb skal ses som endnu et i rækken af at udvikle Poul Schou A/S.

- Som totalleverandør af ydelser indenfor, maskine-, kran- og affaldstransport ser vi opkøbet som en naturlig udvikling i vores forretningskoncept, så vi er klar til at varetage større entreprenøropgaver i forbindelse med Odenses omdannelse fra forstads-by til storby, lyder det fra Poul Henrik Schou, som er trejde generation i Poul Schou A/S.

Firmaet beskæftiger sig foruden de ovenfor nævnte områder med bl.a. skibscontainertransport og -udlejning, mobil sikkerhedsmakulering og arkivhåndtering.Virksomheden beskæftiger dag 115 medarbejdere og kunne 1. januar 2015 fejre 75 års jubilæum.

Poul Schou A/S fejrede i øvrigt 75 års jubilæum den 1. januar 2015.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce