Annonce
Sport

OB-wingback var tilbage efter tre måneder: Stor forløsning

Claus Fisker/Ritzau Scanpix
Ryan Johnson Laursen var tilbage i 0-0-kampen mod AaB efter mere end tre måneders pause.

OB-fansene fik ingen mål at varme sig på i mandagens 0-0-kamp mod AaB, men de kunne glæde sig over, at wingbacken Ryan Johnson Laursen fik fuld tid på banen efter en lang pause.

Den tidligere Lyngby- og Esbjerg-spiller havde ikke været i kamp siden 30. august på grund af en skade og nød derfor mandagens superligaduel endnu mere.

- Det har jeg glædet mig til i tre måneder. Det var en forløsning at gå derud. Jeg nød det hele og fik suget det hele ind og gjorde alt, hvad jeg kunne.

- De blev ved med at spørge fra bænken, om jeg kunne holde til det, og jeg tænkte, at selvfølgelig kunne jeg det, siger Laursen i en video på OB's hjemmeside.

OB var toneangivende fra start i mandagens kamp. Laursen havde selv et nærgående forsøg, mens anfører Janus Drachmann ramte stolpen.

Men fynboerne fik ikke udbytte af deres overtag, og i anden halvleg var rollerne byttet rundt.

- Det var en lige kamp, hvor vi nok havde hver vores halvleg. Vi havde første, og de havde nok det meste af anden. siger Ryan Johnson Laursen.

OB kom ind til superligakampen med tre nederlag på stribe, men det ene point betyder, at holdet lige nøjagtig kravler op i top-6 på en bedre målscore end Randers.

- Vi kæmpede røven ud af bukserne. Vi står med et point, og jeg ved ikke, om vi kan være tilfredse med det, men det er bedre end ingenting, siger OB's wingback.

I næste runde, der samtidig er den sidste i 2019, skal OB på besøg i Telia Parken, hvor FC København venter. AaB tager imod FC Nordsjælland.

/ritzau/

Annonce
Interviewet med Ryan Johnson Laursen på OB''s hjemmeside
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Byråd sætter punktum for Odeon-sag: Men der mangler stadig en undskyldning

Leder For abonnenter

Odeon har tumlet rundt som en beruset balletdanser

Det er ynkeligt, at selskabet bag Odeon ikke vil undskylde de løgne, som man var sendt ud i offentligheden for at dække over sagen om den systemkritiske kinesiske dansetrup Shen Yuns aflyste optræden i musik- og teaterhuset. Odeon-selskabet har, som det fremgik af avisen tirsdag, i stedet valgt at "beklage" sin optræden via en advokat, men man har ikke haft mod og mandshjerte nok til at sige det lille, men vigtige ord "undskyld". Det er uhørt dårlig stil; en uforskammet opførsel. Derfor må man håbe, at Odeon tager ved lære af forløbet og den berettigede kritik, der er blevet rejst mod selskabet. For selvfølgelig skal man undskylde, når man stikker en løgn. Odeon har i Shen Yun-sagen tumlet rundt som en beruset balletdanser midt i et balletkompagni. Man har løjet for offentligheden, og man har løjet for sin kontraktpartner, Odense Kommune. Det har absolut ikke været kønt at se på. Det er blevet grundigt tilbagevist, at aflysningen af den kinesiske dansetrups optræden skyldtes pres fra det kinesiske regime. Der findes ganske enkelt ikke skyggen af dokumentation for, at den kommunistiske supermagt Kina har forsøgt at diktere programmet i et musik- og teaterhus i hjertet af Danmark. Der er andre og bedre forklaringer på, at Shen Yun-truppen ikke fik lejlighed til at optræde i Odeon. Alene det faktum, at truppen er ukendt i offentligheden og derfor næppe ville have haft gennemslagskraft til at samle et større publikum i Odeon, kan begrunde, at truppen fik et nej fra Odeon. Det kunne man imidlertid have sagt højt og dermed sparet sig selv for megen ballade. Ligesom man fra Odeons side kunne have sagt, at der var åbenlyse samarbejdsproblemer mellem den kinesiske trup og musik- og teaterhuset. Det er nu engang altid bedst at sige tingene, som de er - også når det er ubekvemt. Selv om sandheden ifølge mundheldet er ilde hørt, er sandheden altid at foretrække. Derfor må Odeon mande sig op og lære at sige tingene, som de er. Også, når det handler om at afvise ukendte, kinesiske dansere. Alt andet er ynkeligt.

Annonce