Annonce
Sport

OB-træner ser et nyt fundament

OB's træner Jakob Michelsen var ivrigt gestikulerende i hele kampen, der var uhyre taktisk præget, og hvor det lå i den lune september-luft, at den første graverende fejl kunne blive afgørende. Foto: Carsten Bundgaard/Scanpix

Jakob Michelsen ser frem til, at fire-fem ekstra spillere er klar til det videre arbejde, deriblandt Bashkim Kadrii. Men træneren var skuffet over, at de mange chancer ikke udløste en sejr.

Fodbold: OB-træner Jakob Michelsen var efter forrige hjemmekamp mod FC Midtjylland glad for det ene point, som blev sikret med en scoring af Nicklas Helenius nærmest på slutsignalet.

- Men denne gang er jeg skuffet over det uafgjorte resultat, fordi vi havde klart de fleste chancer. Omvendt fik vi points for tredje kamp i træk, og det kan vi bygge videre på.

- Vi har fået mere stabilitet og ro i vores spil, og vi har fået lukket af bagude. Før starten af sæsonen var vi måske overmodige, fordi forsvaret havde fungeret så godt i træningskampene, men så snart turneringen startede, gav vi alt for mange blottelser.

Michelsen var især tilfreds med et vigtigt offensivt aspekt:

- Vi har i alle kampene, bortset fra den mod FCK, skabt de fleste chancer af de to hold, og det er bare sådan, at når man gør det over tid, får man også en overvægt af sejre.

Annonce

Fundamentet skabt

- Vi lykkedes i dag stort set med at holde Nordsjælland fra chancer, og det er en præstation mod det hold. Omvendt var vi opmærksomme på, at Nordsjælland lurede på at straffe os på omstillinger, hvis vi satsede for meget.

OB-træneren fortsatte:

- Men vi har nu skabt et fundament, og vi har flere spillere, der vil være til rådighed i resten af efteråret. Jens Jakob Thomasen er på vej, og det samme er Casper Nielsen og Mikkel Desler, og vi har fået Kamil Vacek ind, og en type som Bashkim Kadrii bliver spændende at arbejde med, sagde Michelsen.

- Jeg glæder mig til at arbejde videre med det materiale, og selv om det bliver en lang og løbende proces, hvor der til tider kommer tilbagefald, skal det nok blive godt.

Når OB-træneren valgte at skifte Anders K. Jacobsen ud i 2. halvleg, havde det denne forklaring:

- Jeg ønskede at bringe Mathias Jørgensen, fordi FC Nordsjælland-forsvaret var trængt, og hvis vi kunne spille den rigtige pasning i dybden, ville vi kunne straffe Nordsjælland, men den bold kom så ikke, sagde Jakob Michelsen.

Hjulmand tilfreds

FC Nordsjælland-træner Kasper Hjulmand sagde:

- Jeg er tilfreds med, at vi fik vist en solid præstation. Vi har solgt en del spillere i transfervinduet og har nogle spillere, der først nu er på vej tilbage. Nu glæder vi os til pausen under landskampe, så vi kan bygge op igen efter det krævende program her i starten af sæson, hvor vi har spillet mange kampe i Superligaen og i Europa.

- Det vil være urimeligt at tale om, at vi skal hente medaljer. Vi vil da prøve at gøre det, men jeg vil gå med til, at jeg håber vi kan spille med om at komme i top-seks. vi skal bruge de kommende uger på træningsbanen til igen at skabe et hold, der skaber mange chancer og endda får dem omsat til mål, sagde FC Nordsjælland-træneren.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];