Annonce
forside

Nyt konsulentfirma vil udvikle virksomheder

Stina Løndahl Henriksen og Jørgen Hartvig Jørgensen står bag det nye konsulentfirma, FirmaSynergi ApS, som har domicil i Vester Skerninge.

V. SKERNINGE: Et nyt konsulentfirma, FirmaSynergi ApS, har set dagens lys på Sydfyn.

De to stiftere af firmaet, Stina Løndahl Henriksen og Jørgen Hartvig Jørgensen, har kendt hinanden siden 1992, hvor de sammen startede den svenske afdeling af Intervet, et farmaceutisk firma, som på den tid var en del af den multinationale Akzo Nobel koncern. De har med årene knyttet et tæt venskabsbånd, og drømmen om at starte egen rådgivningsvirksomhed har vokset sig større og større. Nu er det så en realitet. Jørgen og hustruen Jessie har sat huset i Canada til salg, og de er flyttet til et lejet hus på Fåborgvej i Vester Skerninge i Svendborg kommune, som også er domicil for FirmaSynergi.

Jørgen Hartvig Jørgensen forlod Skandinavien i 1997 for at lede den canadiske afdeling af det farmaceutiske firma efter fem års underskud. I løbet af de 11 år han var direktør, blev virksomheden vendt fra at være lukningstruet til at være det 10. største datterselskab og et af de mest profitable i gruppen. Der var en omsætningsstigning fra 30 til 220 mill. DKK.

Jørgen Hartvig Jørgensen har ud over jobbet som direktør bestridt poster som business development manager, international produktchef, eksportchef og markedschef, og han har et solidt og praktisk kendskab til implementering af organisationsteori og samarbejdsmodeller, og hans evne til at sammensætte effektive og selvstændige teams er en af grundene til hans succes med opbygning og fornyelse af virksomheder samt integration i forbindelse med opkøb af firmaer.

Jørgen Hartvig Jørgensen er den eneste certificerede træner af Human Synergistics redskaberne i Scandinavien, og FirmaSynergi vil kunne tilbyde disse tests og redskaber i forbindelse med ledelses- og organisationsudvikling.

FirmaSynergi tilbyder udvikling på individuelt niveau såvel som leder-, team- og organisationsniveau, der bidrager til virksomhedens og den enkelte persons udvikling og succes, og som et af midlerne til at opnå et bedre resultat på virksomhedens bundlinje.

- Også danske virksomheder er begyndt at opdage, at det betaler sig at bruge tid, penge og kræfter på udvikling af medarbejdere, siger Jørgen Hartvig Jørgensen.

- En del små og mellemstore virksomheder kan have problemer med at udnytte det vækstpotentiale, som findes i virksomheden. Ofte kan virksomheden ikke se skoven for bare træer, og der er ikke altid ressourcer nok til at realisere mulighederne. Vi kan hjælpe med at analysere mulighederne, sætte en strategisk plan og hjælpe til med implementeringen inklusiv salg og markedsføring, siger Stina Løndahl Henriksen, den anden af de to partnere i firmaet.

Hun har mere end 10 års erfaring indenfor den farmaceutiske branche, hvor hun har arbejdet som salgskonsulent, salgs- og marketingkoordinator, salgs- og marketingchef samt salgscoach i såvel Danmark som Sverige. Endvidere har Stina forestået forretnings- og marketingplanlægning for mindre ikke farmaceutiske virksomheder, ligesom hun har undervist i salg og service samt markedsføring på erhvervsskoleniveau.

Stina har en CBA, "Certificate in Business Administration", en lederuddannelse på MBA-niveau, hvor der undervises af professorer fra anerkendte amerikanske uddannelsessteder, bl.a. Harvard Business School, Yale og Berkeley. Netop denne uddannelse, som blev afsluttet i april 2008, gør at FirmaSynergi ud over det rent praktiske håndelag også har den seneste teoretiske viden fra såvel ind- som udland, hvilket ses som en styrke i rådgivningen af virksomheder, som alle konkurrerer i en forretningsverden med evig forandring.

Stina Løndahl Henriksen og Jørgen Hartvig Jørgensen regner med, at deres uformelle stil vil blive godt modtaget blandt deres kunder, som primært vil være små og mellemstore virksomheder.

FirmaSynergi tilbyder et uforpligtende, gratis møde for at afklare virksomhedens behov og belyse evt. problemstillinger.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Kultur. Tak til kronprinsparret 2

Synspunkt: Da jeg læste Peter Hagmunds leder ”Tak til kronprinsparret” den 1. november, glædede jeg mig over de mange gode synspunkter, han bringer frem såsom: ”Alligevel kan man godt opfatte det en kende sært, at kronprins Frederik og kronprinsesse Mary står på en scene i netop Odense, når parret lørdag uddeler priser til en række kunstnere og kulturfolk. For Odense Kommune har netop besluttet omfattende nedskæringer i byens kulturudgifter.” Lige siden har jeg funderet over årsagen til, at der spares så heftigt på kulturen i Danmark i disse år. Vore nabolande Norge, Sverige og Tyskland – lande vi gerne sammenligner os med – gør det stik modsatte. De øger kulturbudgetterne, og de gør det markant. Efter min mening er der to væsentlige årsager til den stedmoderlige behandling, kulturen får i Danmark. For det første er de allerfleste af vore beslutningstagere unge eller yngre mennesker, som vort skolesystem ikke i tilstrækkelig grad har givet mulighed for at stifte bekendtskab med klassisk kultur og dannelse. De kender og respekterer simpelthen ikke den kultur, de koldblodigt skærer ned på. Det ironiske er, at kulturpengene jo er pebernødder i det store budgetspil, men da beslutningstagerne ikke kender nok til området, gør det ikke ondt på dem at svinge sparekniven, og som ofte sagt: ”Der er ikke stemmer i kultur” – desværre. For det andet mener jeg, at Peter Hagmund og hans kolleger burde gribe i egen barm og overveje, om medierne i almindelighed og - når vi taler kultur i Odense - Fyens Stiftstidende i særdeleshed kunne påtage sig et større ansvar i denne sag. For det er jo sådan, at i vore dage eksisterer man kun, hvis man er synlig i medierne. Jeg kender til hudløshed argumentet, at kulturstof ikke er populært, men det får mig til at tænke tilbage på en korrespondance, en af mine veninder for en del år siden havde med en dansk tv-station. Min veninde klagede over, at en stor operaforestilling blev sendt kl. 02.00 (det var inden, man i samme grad som nu havde mulighed for at optage, streame og se tv on-demand). Svaret fra TV-stationen lød, at de sendte udsendelsen på dette sene tidspunkt, fordi der ikke var ret mange, der så den slags. Man kunne også forestille sig, at problemstillingen i virkeligheden var den omvendte, nemlig at folk ikke så den slags, fordi det blev sendt på et tidspunkt, hvor de fleste lå i dyb søvn. Måske ville læserne faktisk værdsætte større mængder af velformidlet kulturstof, hvis det fandtes i medierne. I øvrigt tror jeg, at mange af de mennesker, der læser kultursiderne, læser den trykte avis og ikke avis på nettet. Populariteten af kulturstoffet er derfor ikke målbar på samme måde som ”klik" på avisens hjemmeside. Hagmund skriver at ”kronprinsparrets besøg i Odense kan være med til at flytte opmærksomheden tilbage til det, der også er kunstens og kulturens kerne: At den er dannelse. At den er identitetsskabende. At den har en særlig berettigelse.” Kære redaktører og journalister. Jeg mener absolut, I kan medvirke til at flytte opmærksomheden tilbage på kulturen og fjerne det ”spørgsmålstegn ved, om byen nu egentlig har det levende, aktive kulturliv, som man ofte påstår at ville anvende som salgsargument over for tilflyttere.” I skal blot opprioritere kulturområdet, så det bliver mere synligt i mediebilledet.

Annonce