Annonce
Nyborg

Nyborg-delegation har sat kursen mod Canada

Det er Østfyns Museer, der i sin tid tog initiativ til, at Nyborg blev en del af et verdensomspændende netværk kaldet "Newcastles of the World". Kulturarven, her repræsenteret ved Nyborg Slot, spiller en vigtig rolle for at skaffe flere turister til området. Foto. Tim K. Jensen

Nyborg/Newcastle: For to år siden blev Nyborg en del af et verdensomspændende netværk af byer, der hedder det samme, også kaldet "Newcastles of the World".

Den 19.-23 september er alle medlemmer indkaldt til konference i Newcastle, Canada, og søndag satte en delegation fra Nyborg sig derfor på et fly med retning mod provinsen Ontario.

Blandt dem var to medlemmer af Erhvervs- og udviklingsudvalget, Peter Wagner Mollerup (V) og Camilla Noble (S), chefen for borgerservice Betina Østergreen, afdelingsleder på Nyborg Slot Janus Møller Jensen og turistchef Sanne Andreasen.

Netop muligheden for at tiltrække flere turister til Østfyn er et af formålene med netværket. Konkret skal deltagerne på konferencen blandt andet diskutere forslaget om et "Newcastle-passport".

Idéen med kortet er at give den enkelte turist en lang række kontante fordele, mens Nyborg kan håbe på, at det at være en del af det gode selskab giver flere kunder i butikken. Lidt ligesom man kender det fra Michelin-restauranterne eller navnene på UNESCO's verdenskulturarvliste, forklarer formanden for Erhvervs- og udviklingsudvalget, Peter Wagner Mollerup (V).

For Nyborg-delegationen handler det - blandt meget andet - også om at få præsenteret kommunens nye markedsføringsstrategi som Danmarks Riges Hjerte og om få gjort reklame for det store slotsprojekt til rundt regnet 300 millioner kroner.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
OB

Det klædte OB igen at overfalde modstanderen

Annonce