Der stilles spørgsmålstegn og løftes pegefingre flere steder i en 20 sider lang rapport om letbanens kørsel ved Odense Banegård Center, OBC.
Det skriver Fyens Stiftstidende torsdag.
Som led i forarbejdet til den odenseanske letbane har en trafikrevisor set på planerne, som Fyns Politi tidligere har udtrykt sig kritisk om.
Det samme gør trafikrevisoren nu.
Han bryder sig ikke om planerne foran OBC, hvor gående, cyklister, busser og letbane skal blande sig og dele pladsen uden lysregulering.
- Det virker problematisk, at stort set alle bløde trafikanter skal krydse både letbane-tracéet og dernæst busbanerne, skriver Steen Eisensee, SE Trafik, i sin rapport.
Han foreslår i stedet, at fodgængerne i videst muligt omfang ledes via fortovet til signalregulerede felter - som det er i dag.
Odense Kommunes letbanechef Mogens Hagelskær tager imidlertid kritikken roligt:
- Disse fællesarealer, som deles af busser, letbane og fodgængere, er kendt fra andre europæiske byer af samme størrelse som Odense.
- Ulykkesraten de steder er meget lille, og både letbanen og busserne vil køre med en meget lav hastighed i området, ligesom der vil blive lavet klare markeringer med for eksempel lys i kantstenen, siger Mogens Hagelskær.