Annonce
Odense

Ny natklub fokuserer på fest for de voksne: Butchers skal være nattelivets flagskib

Leo Rebaz elsker det nye neonskilt på Butchers, hvor der står "Fuck Instagrammers". Flere instagrammere har allerede været forbi for at forevige skiltet. Foto: Simon Staun
Natklubben Nunchi har gennemgået en overhaling, skiftet navn til Butchers og fået nye ejere i natklubkoncernen Rekom. Den tidligere medejer Leo Rebaz er genansat til at være manden, der skal have øje for de afgørende detaljer og gøre stedet til Odenses festlige flagskib.

Sidste uge åbnede natklubben Butchers i Nunchis lokaler på Overgade 45. Det er Skandinaviens største natklubkoncern Rekom, der har overtaget stedet og genansat den ene Nunchi-partner, Leo Rebaz, som Head of High-End. En titel, der indikerer, at odenseaneren med kurdiske aner skal optimere koncernens koncepter og bidrage med sin erfaring til koncernens High-End-portefølje.

- Jeg skal fokusere på den del af forretningen, jeg forstår bedst. Jeg har efterhånden et veludviklet blik for de små detaljer og kan derigennem forbedre niveauet, selv om det i forvejen er højt. Butchers i Odense er én af vores flagship-natklubber, og derfor er mit fokus for tiden udelukkende rettet mod dette sted. Når det er oppe at køre, er planen, at jeg skal have fokus på nogle af Rekoms andre projekter, siger Leo Rebaz.

Han har efterhånden 15 års erfaring inden for diskoteks- og natklubbranchen og konstaterer, at han har næse for at spotte, hvad publikum efterspørger. Ofte før de selv ved det.

- Jeg har rejst i det meste af verden, hvor jeg altid har øjnene åbne for nye tendenser og måder at gøre gå-i-byen-oplevelsen bedre. Jeg har samlet inspiration på prominente natklubber og diskoteker både i Frankrig, Holland, Tyskland, England og senest på Bali. Jeg var gæst på cocktailbaren "Fat Mermaid", der lavede exceptionelle gode drinks. Kvaliteten blæste mig omkuld og inspirerede mig til at ville overgå det på Butchers. Den slags motiverer mig helt vildt, siger Leo Rebaz.

Annonce

Leo Rebaz

Kom til Danmark i 2000, hvor han flygtede med sin familie fra den kurdiske del af Irak. De boede på et flygtningecenter de første to et halvt år.

Han har gået på Nr. Broby Skolen i 7. klasse og Pontoppidanskolen i 8. og 9. klasse.

Derefter gik han på Tietgenskolen HHX på "Innovationslinjen" og så på CBS (Copenhagen Business School), hvor studerede "International Business" (bachelor).

Han indledte sin diskoteks- og natklubkarriere med en fest på Crazy Daisy i 2005. Derefter begyndte han som promoter på Luux og Club Retro. Derudover drev han eventbureauet Lovely Life, der stod bag forskellige events i Jylland, på Fyn og Sjælland.

I slutningen af 2013 overtog han sammen med Stig Berthelsen diskoteket The Gym. Senere overtog de Aya Club og ændrede The Gym til Nunchi i 2017.

Rekom har netop opkøbt yderligere 18 danske diskoteker samt natklubber og nærmer sig en årlig omsætning på en milliard kroner.

Alle skal føle sig hjemme

Leo Rebaz og hans tidligere samarbejdspartner Stig Berthelsen solgte Nunchi til Rekom. Leo Rebaz blev derefter genansat af Rekom og partner via opkøb af medarbejderaktier.

- Min og Rekoms ambition med Butchers er både at skabe en sublim natklub, men også at skabe større synergi i Odense. Fordi vi i højere grad kan segmentere rigtigt og gør oplevelsen bedre for vores gæster, siger Leo Rebaz.

Han forklarer, at man eksempelvis kan gå efter at give det helt unge publikum bedre oplevelser på A Bar og Aya i stedet for at satse på, at de skal serviceres på Butchers.

- Butchers skal være et sted for de voksne. Derfor er aldersgrænsen hævet fra 18 år til 20 år om fredagen, hvilket betyder, at det helt unge publikum ikke kommer. Vi dropper de helt store natklub-events, som Nunchi satsede på, og har i stedet fokus på en mere moden musikprofil, mere hyggelig, jordnær stemning og kvalitetscocktails, siger Leo Rebaz.

Drømmescenariet for ham er at skabe et sted, hvor både 25-årige, 35-årige og 45-årige kan hænge ud.

- For et stykke tid siden var jeg i Hamborg, hvor jeg med de ansatte fra Nunchi besøgte klubben Moondoo. Der var gæster på både 20 år og 60 år, og de kunne sagtens feste sammen. Det håber jeg, vi kan kopiere på Butchers. I Danmark er vi noget konservative i forhold til, hvem vi fester med, og derfor er det mit job at skabe et miljø, hvor alle føler sig hjemme, siger Leo Rebaz.

Billigere at gå i byen

Indtil for ganske nyligt var Leo Rebaz i kraft af sin rolle som chef for Nunchi direkte konkurrent til Rekom og deres portefølje af Odense-diskoteker. Nu er han en del af holdet, og det er han sikker på kommer gæsterne til gode.

- Jeg har hørt snak om, at det garanteret bliver dyrere at gå i byen i Odense, nu hvor Rekom har overtaget Nunchi og lavet det om til Butchers. Intet kunne være mere forkert. Det ville være et kæmpe selvmål at skrue priserne op og risikere, at folk vælger sofaen frem for natklubben eller diskoteket. Vi har faktisk gået den modsatte vej og droppet entreen, så man kommer gratis ind alle dage, siger Leo Rebaz.

Kvalitetsniveauet på Odenses diskoteker og natklubber er omvendt hævet betragteligt siden 2005, hvor han havde sin debut i branchen.

- En helflaske vodka kostede typisk 750 kroner i 2005, mens man i dag kan man få den mange steder for 650 kroner. Endda ned til 500 kroner. Det er ikke for at opfordre til uhæmmet druk, men bare for at understrege, at det ikke koster mere at gå i byen i dag. På Butchers sælger vi Fireball-shots til 15 kroner, så alle kan være med, siger Leo Rebaz.

Leo Rebaz og det øvrige team på Butchers har lagt sig i selen for at optimere indretningen. De har blandt andet fundet gamle lamper og dekoreret en hel mur med kunstige planter. Foto: Simon Staun

Opererer på et andet niveau

Rekom ejer 96 diskoteker, natklubber, barer og værtshuse i Danmark, Norge og Finland. Målet er at erobre nye markeder, men Leo Rebaz ved endnu ikke, hvilke lande der er tale om.

- Kortene holdes tæt ind til kroppen af Rekoms stifter og direktør Adam Falbert, så jeg ved ikke, om der er tale om London, Hamborg eller Stockholm. Jeg ved bare, at ambitionerne er enorme. Vi vil være de bedste, og det betyder, at man er nødt til at være ekstremt professionel i alt, man foretager sig. Jeg synes i al beskedenhed, at Stig og jeg har gjort det godt med Nunchi, men når jeg sammenligner vores måde at drive forretning på med Rekoms, er det tydeligt, at de opererer på et helt andet niveau, siger Leo Rebaz.

Han fremhæver de mange elementer af kontrol af arbejdsgange, kvalitetssikring og fokus på budgetter.

- Der er en ekstrem opmærksomhed på alle detaljer og en række specialiserede ansatte, som drager rundt og besigtiger de forskellige steder. Der er næsten altid noget, der kan gøres en smule bedre. Uanset om det handler om service, indretning, musikken eller drikkevarer, siger Leo Rebaz.

Han konstaterer, at Stig Berthelsen og han har klaret sig godt på grund af en lokal charme og forankring, som de har lukreret på siden tiden med The Gym (deres diskotek som i 2017 blev til Nunchi red.).

- Jeg synes bestemt, at både The Gym og Nunchi har haft højt niveau, men Butchers har potentiale til at overgå det, siger Leo Rebaz.

Butchers har droppet entreen, hvilket Leo Rebaz håber trækker endnu flere gæster på natklubben i Overgade. Foto: Simon Staun
Head of High-End er Leo Rebaz' nye titel i Rekom-koncernen. Foto: Simon Staun
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

Fængselsforbundet: - Vi kan aldrig undgå, at indsatte tager livet af sig selv

Odense

Thomsens 41 år med lokalhistorie

Læserbrev

Sammenlægning. 700 udsatte børn på én skole?

Synspunkt: Kære Susanne, det er ikke børnenes tarv at sammenlægge Vollsmose-skolerne. Hvordan skulle det gavne det enkelte barn i Vollsmose at samle over 700 udsatte børn på én skole? I mange år har politikerne i Odense snakket om, at vi skal have flere blandede skoler i Odense. Derfor er det meget svært at forstå, at de nu vil skabe en stor skole og samle alle børnene i Vollsmose på Abildgaardskolen. Det er hverken fagligt forsvarligt eller integrationsfremmende. Derudover er det svært at forstå, hvorfor politikerne ikke kan vente med at sammenlægge skolerne, indtil ombygningen er overstået, for at undgå at børnene bliver udsat for flere skoleskift og stress. I perioden, hvor ombygningen står på og nogle af familierne skal flyttes væk fra området og andre flytter ind, har børnene brug for ro omkring deres skolegang. De har brug for deres vante omgivelser, tryghed og deres lærere, som de har kendt i mange år. Politikernes argumentation om, at der bliver færre børn i området, holder ikke i vand. Der skal opføres nye boliger i området, når nogle af de nuværende boliger blev revet ned, hvilket betyder at der flytter nye familier og deres børn til området. Hvor skal de nye børn i området så gå i skole? Derudover er der omkring 1500 mennesker, som flytter til Odense hvert år. I det hele taget bliver der flere børn og ældre i Odense i fremtiden. Derfor er det en omgang tom snak at påstå, at sammenlægningen skyldes faldende børnetal i området. Dertil savner jeg, at I politikere svarer på, hvor tanken om at skabe flere blandede skoler i Odense er blevet af? Og hvorfor skulle de nye tilflyttere i Vollsmose vælge en skole med over 700 tosprogede børn? Der er overhovedet ikke noget sammenhæng mellem det, I politikere siger, og det I gør. Der er ingen, der siger, at vi skal have to skoler i området, hvis der ikke er behov for det i fremtiden. Det giver bare ikke mening at samle alle områdets børn på en skole midt i en periode, hvor der foregår ombygning og renovering i området. Jeg håber inderligt, at I politikere tænker jer om og ikke svigter de mest udsatte børn i vores by. I det mindste fortjener børnene ro omkring deres skolegang, indtil ombygningen er færdig. Vollsmose-børns faglige udvikling, tryghed og trivsel er mindst lige så vigtig, som det er tilfældet for resten af byens skolebørn. Hvorfor skal byens måske mest udsatte børn stilles ringere end andre børn?

Annonce