Annonce
Sport

Ny FCM-chef går efter at blive permanent træner

Claus Fisker/Ritzau Scanpix
Den nye FC Midtjylland-træner, Brian Priske, har længe haft mod på at prøve sig af som cheftræner.

Den nu tidligere FC Midtjylland-assistenttræner Brian Priske overtog i starten af ugen cheftrænerjobbet i FCM fra Kenneth Andersen.

Han vil gerne have tjansen som permanent træner, men det er ikke noget, der holder ham vågen om natten.

- Selvfølgelig vil jeg gerne blive permanent træner, men jeg tænker ikke på fremtiden lige nu. Jeg koncentrerede mig kun om kampen mod Sønderjyske (søndag, red.), og nu på den næste kamp mod Brøndby.

Han har længe følt sig klar til en større udfordring.

- Jeg har følt mig klar til et cheftrænerjob længe. Det er det naturlige næste skridt for mig, siger han.

- Lige meget hvem jeg har været assistent for i FCM, så har jeg altid haft et stort ansvar.

- Derfor har jeg altid været vant til at skulle træde i karakter, lyder det fra Priske.

I første omgang er han kun ansat som midlertidig cheftræner, hvor der efter nytår skal ansættes en permanent cheftræner.

Priske kom godt fra land søndag, da han i sin cheftrænerdebut på udebane slog Sønderjyske 2-0 i Superligaen. Efter kampen havde han store roser til sin trup.

- Vi beviste, at vi vil arbejde stenhårdt for hinanden i alle 90 minutter.

- Spillerne skal have ros, for det er dem, der skal udføre jobbet.

Da han var i assistenttræner-rollen, var han iført træningstøj til kamp – men til Sønderjyske-kampen bar han i stedet en hvid skjorte. Det var ikke et helt tilfældigt tøjvalg fra Priske.

- Det var vigtigt for mig at sende et signal til alle om, at der er kommet en ny cheftræner til.

- Jeg ville gerne vise, at det er mig, der styrer showet, siger Brian Priske.

Efter sejren har FCM 19 point efter syv kampe – noget der aldrig tidligere er sket for klubben i Superligaen.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];