Annonce
Erhverv

Nomineret til pris: De sætter turbo på kundeservice

Helphouse hjælper virksomheder med at digitalisere deres kundeservice. Det betyder, at du formentlig på et eller andet tidspunkt kommer i berøring med et kundeservicesystem, som HelpHouse har skræddersyet. Hans Andersen på billedet er teknologichef og glæder sig til, at de snart skal flytte kontorer igen igen, fordi de vokser så hurtigt.

Ugens nominerede til IværksætterOdense prisen er it-virksomheden Helphouse.io. De hjælper virksomheder med at digitalisere deres kundeservice og effektivisere dem. Det er Helphouse så gode til, at virksomheden vokser meget hurtigt.

Helphouse er en af de virksomheder, der er blevet stiftet, fordi en dygtig medarbejder sad i et firma og så muligheder blive spildte. Når den rigtige entreprenante person har set på spildte muligheder længe nok, så er det kun modet der står i vejen for endnu en ny erhvervssucces. Modet blev samlet i april 2017, da de tre it-folk Carl Hye Thaisen, Carsten Falborg og Hans Andersen stiftede det digitale konsulentbureau Helphouse. De havde lagt mærke til, hvordan man på deres tidligere arbejdsplads ikke formåede at løfte en bestemt forespørgsel fra kunderne. Det mente de tre, at det kunne gøre, fortæller teknisk chef, Hans Andersen:

- Der er mange virksomheder, som gerne vil have hjælp til at blive bedre til at drive kundeservice. Der findes en meget god platform til at køre kundeservice digitalt, der hedder Zendesk. Og vi hjælper med at skræddersy platformen efter virksomhedernes behov.

- Vi hjælper med at lave én platform til kunden, så kunden kan styre al kommunikation med deres kunder nemt og effektivt. Det er lige meget om det er sociale medier, mail, eller andre kommunikationsformer, alt passer vi ind, så det bliver nemmere og smartere at styre, siger Hans Andersen.

- Vi lavede sådan en kundeserviceløsning for TV 2 Play. Og den bedre struktur gjorde, at deres kundeservice gik fra at være pressede til at have tid i overskud, samtidig med, at de henover perioden håndterede dobbelt så mange kundehenvendelser.

Annonce
Helphouse' produkt er konsulentvirksomhed for virksomheder, der gerne vil digitalisere deres kundeservice. Men de udvikler også egen software, som kunderne til tilkøbe. I fremtiden vil virksomheden have endnu mere fokus på egenudviklet software.

Hurtigt fra start

Selvom modet var med firmaet i starten, var økonomien ikke helt. Derfor var der ikke råd til at have alle tre stiftere beskæftiget fuldtid med deres nye passion. Det var kun teknologichefen Hans Andersen, der arbejdede fuld tid på projektet. Men der gik ikke mange måneder før de to andre stiftere, Carl Hye Thaisen og Carsten Falborg, var nødt til at hoppe på projektet fuld tid. Der var gang i butikken og de fik kunder som Legoland, Danfoss og TV 2. I dag beskæftiger Helphouse 14 ansatte og er netop rykket ind i større kontorlokaler på Odense Havn.

Men her får virksomheden nok ikke lov til at bo ret lang tid, siger Hans Andersen.

- Når jeg ser på, hvilke opgaver, som vi har i vores pipeline, så kan vi ikke klare dem med nuværende antal ansatte. Vi skal ud og finde i hvert fald fire programmører mere inden året er omme. Og så er vi igen pressede på plads, siger han.

Men han glæder sig ved tanken. Flere ansatte giver også flere resurser til at arbejde på virksomhedens andet ben, nemlig at udvikle software til kundeserviceplatformen, som virksomheden kan sælge.

- Vi er rigtig gode til at være konsulenter og bygge vores kunders kundeserviceplatform op. Men vi vil også have mere fokus på at udvikle vores egen softwaremoduler til platformen, som vi kan sælge sammen med løsningerne.

- Det er også her, jeg mener, at vi kan levere helt ekstraordinær værdi til vores kunder. Mange af vores ideer, får vi jo, fordi vi snakker med vores kunder om, hvad der kunne gøre deres hverdag bedre, siger Hans Andersen

- Vi har for eksempel lavet et stykke software til kunderserviceplatformen, som gør det muligt at passe de sociale medier fra selve kundeserviceplatformen. Det gør at en kundeservicemedarbejder kan klare alt arbejde fra bare ét vindue fra computeren. Det gør arbejdet meget nemmere, siger han.

Helphouse' produkt er konsulentvirksomhed for virksomheder, der gerne vil digitalisere deres kundeservice. Men de udvikler også egen software, som kunderne til tilkøbe. I fremtiden vil virksomheden have endnu mere fokus på egenudviklet software.
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Dødsfald i Odense Arrest: Meget beklagelig mørkelægning fra myndighedernes side

Det er beklageligt, at Fyns Politi og Kriminalforsorgen har mørkelagt den tragiske sag om den 27-årige danske mand, der lørdag morgen blev fundet død i Odense Arrest. Beklageligt fordi offentligheden har en legitim interesse i at få årsag og omstændigheder at vide, når en ung mand dør i politiets varetægt. Og beklageligt fordi mørklægningen baner vej for allehånde gætterier, der næppe er politi og myndigheder venligt stemt. Politiet begrunder mørklægningen med at sagen efterforskes, og det er sædvanligvis en begrundelse, som pressen respekterer. Der kan være gode grunde til, at politiet i faser af en efterforskning holder kortene tæt til kroppen. I dette tilfælde forekommer “hensynet til efterforskningen” dog at være en standardafvisning, der er hentet til lejligheden. For det første er det svært at se, at et dødsfald, som tilsyneladende ingen andre mennesker er impliceret i, kan kræve en mørkelagt efterforskning over flere dage. Men selv med accept af mulige faktorer, som lægfolk ikke kender til, er der - for det andet - spørgsmål, som politiet må kunne svare på, efterforskning eller ej. For eksempel spørgsmålet, om den afdøde mand skal obduceres - en oplysning, som politiet i mange andre sager går ud med af egen drift. Senest da en ung mand blev fundet druknet i Munke Mose. Den afdøde 27-årige mand var dansker og mistænkt for at have begået et mord i Sverige. Han blev anholdt af dansk politi fredag aften på den fynske motorvej ved Ejby. Det rejser en række spørgsmål, bl.a. om han fik skader i forbindelse med biljagten, om han var psykisk uligevægtig ved anholdelsen, og om han i løbet af fredag aften eller nat blev tilset af en læge. Relevante spørgsmål, idet man skal huske, at med anholdelse af en person følger også en forpligtelse til at passe på den anholdte. Indtil videre vil politiet end ikke oplyse dødsårsagen, og pressen må derfor nøjes med at give den generelle information, at det ind imellem sker, at indsatte i arresthuse begår selvmord. Disse hændelser forsøger medarbejderne i Kriminalforsorgen at komme i forkøbet, men det lykkes ikke altid, og det har omverdenen forståelse for. Af flere grunde vil det være i Fyns Politis interesse at trække mørklægningsgardinet helt eller delvist fra.

Danmark

Nederlag til styrelse: Skandalelæge må fortsætte med at omskære drengebørn

Annonce